لس‌آنجلس تایمز:

ممانعت از حضور "ابوطالبی" اشتباه است!

روزنامه لس آنجلس تایمز در سرمقاله خود نوشت: آمریکا با مخالفت با حمید ابوطالبی تلاشها برای حل موضوع هسته‌ای ایران را به خطر می‌اندازد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز نوشت، اشتباه دولت اوباما در این بود که به طور علنی بر حمید ابوطالبی، دیپلمات با تجربه ای که با حسن روحانی است، برچسب غیر قابل قبول زد. بدتر آن است که وزارت امور خارجه آمریکا از صدور روادید برای ابوطالبی خودداری کند و به وی اجازه ورود به آمریکا را ندهد. 

این روزنامه نوشت:  حتی اگر ابوطالبی امروز هم یک فرد ضد آمریکایی بود، این اقدام اشتباه بود که آمریکا نگذارد به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل خدمت کند. آمریکا از زمانی که موافقت کرد میزبان این سازمان بین المللی باشد همانگونه که نمی تواند در مورد سخنرانی سران کشورهایی که با آنها مخالف است دخالت کند، باید از مداخله در تصمیم گیری های کشورهای عضو درمورد نمایندگانشان نیز خودداری کند. 

لس‌آنجلس تایمز ادامه داد: در نهایت این که تمرکز دولت آمریکا بر مسئله ابوطالبی احتمالا باعث تضعیف تلاش‌ها برای حل موضوع هسته‌ای ایران خواهد شد. برخی از سناتورهای آمریکا که این هفته طرحی را به تصویب رساندند تا مانع ورود ابوطالبی به آمریکا شوند، همان هایی هستند که از قانون افزایش تحریم های ایران حمایت می کنند. تحریم هایی که دولت اوباما معتقد است باعث برهم خوردن روند مذاکرات هسته ای با ایران می شود. دولت آمریکا نارضایتی خود را از انتخاب ابوطالبی اظهار داشته است اما اکنون زمان آن رسیده که بر مسائل مهمتر ازجمله مذاکرات هسته‌ای تمرکز کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار