گیاهانی که شما را بیمار می‌کنند

فصل بهار فصل گرده افشانی درختان است و باد این گرده‌ها را جابجا می‌کند، در نتیجه کسانی که زمینه ارثی داشته و به این گرده‌ها آلرژی دارند، در بهار دچار علامت می‌شوند.

دکتر صبا عرشی فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، در خصوص آلرژی در فصل بهار گفت: معمولا آلرژی در کسانی اتفاق می‌افتد که زمینه ارثی دارند و در مقابل موادی که دیگران تحمل می‌کنند و برایشان عادی است، بدن این افراد یک پاسخ ایمنی می‌دهد که منجر به بروز بیماری می‌شود. 

وی اظهار داشت: این بیماری اگر در بینی اتفاق بیفتد آلرژی بینی اگر در ریه باشد آسم و آلرژی و اگر در چشم باشد ورم ملتحمه آلرژی نام دارد. 

این فوق تخصص آلرژی گفت: معمولا در فصل گرده افشانی بیمار ممکن است در شروع در سالهای اول فقط چند هفته در بهار ناراحت باشد، به مرور زمان یک ماه و بعد به فصل‌های دیگر و حتی آلرژی به گرده گیاهان و علف‌های هرز هم پیدا کند. 

وی در پایان گفت: آلرژی به دلیل اینکه یک بیماری ارثی است قابل درمان نبوده اما قابل کنترل است، به این معنا که بیماری که آلرژی یا آسم دارد با درمان‌های دارویی و در یک موارد استثنایی با واکسن زدن برعلیه آن گیاهان می‌توانند زندگی عادی خود را داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: آلرژی ، بهار ، گیاهان ، بینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار