اردبیل/

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل بالاتر از متوسط کشوری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل با داشتن انواع ادوات و دستگاه های نوین کشاورزی جزو ۳ استان برتر کشور در ارائه خدمات مطلوب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عادل عبد ایمانی افزود: استعدادها و توانمندی های ویژه کشاورزی این استان به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور آشنا در کلیه بخش های کشوری است به طوری که در این استان علاوه بر تولید محصولات متنوع، زیرساخت های خوب توسعه مکانیزاسیون نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل بیش از 18 هزار دستگاه تراکتور، 1 هزار و 100 دستکاه کمباین و 52 هزار دستگاه انواع ادوات کشاورزی را دارد که از این لحاظ جزو 3 استان برتر کشور در ارائه خدمات مطلوب است به طوری که سالانه در امر برداشت غلات با بهره گیری از دستگاه های نوین کشاورزی قادر هستیم به بیش از 8 استان دیگر خدمات ارائه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: این استان با داشتن ضریب مکانیزاسیون کشاورزی بالا یکی از استان های موفق در کشور است که از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون 1/3 درصد وضعیتمان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

عبد ایمانی گفت: در آستانه فصل برداشت محصول 1 هزار و 170 دستگاه انواع کمباین در مرحله آماده سازی قرار دارد به طوری که در سال گذشته با همکاری پلیس راهور سعی کردیم این دستگاه ها شماره گذاری شده و رانندگان آن با گذراندن دوره های آموزشی گواهینامه معتبر گرفتند.

وی با اشاره به تشکیل انجمن کمباین داران استان و پیگیری مطالبات آنها به صورت ملی افزود: با هدف کاهش ریزش محصول توسط کمباین در 3 سال اخیر طرح معاینه فنی کمباین در دستور کار قرار گرفته و با همکاری نظام مهندسی کشاورزی در 2 مرحله، قبل از ورود کمباین به مزرعه و زمان برداشت غلات این کنترل ها و نظارت های انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از برنامه های کوتاه مدت و میان مدت مکانیزاسیون استان را، تامین انواع ماشین آلات و ادوات کشاورزی با محوریت ماشین ها و ادوات حفاظتی با هدف اصلاح توان خودرویی ناوگان مکانیزاسیون استان و جایگزینی تدریجی ماشین ها و ادوات کشاورزی نوین با ماشین آلات فرسوده استان اعلام کرد.

عبد ایمانی اظهار کرد: با هدف حمایت از تجهیز شرکت ها در ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی و خرید ماشین آلات جدید در 2 سال اخیر بیش از 6 میلیارد ریال به صورت کمک بلاعوض و 240 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

وی حمایت از سازندگان ادوات کشاورزی با هدف بومی سازی ادوات جدید متناسب با نیاز استان و پیگیری آموزش همکاران و کار با ماشین آلات و ادوات کشاورزی با هدف آشنایی و کاربرد صحیح ماشین و ادوات کشاورزی نوین را از برنامه های بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اردبیل بیان کرد/.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.