شیراز/

"حفاظت از منابع آب و خاک" شعار امسال اداره کل حفاظت از محيط زيست

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس اولویتهای این اداره کل را در سال جاری ارائه برنامه های راهبردی برای آب و خاک دانست.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محسن جعفري نژاد گفت: شعار امسال این اداره کل حفاظت از منابع آب و خاک است که در این رابطه برنامه های راهبردی را در دستور کار دارد.

معاون نظارت و پايش محيط زيست استان فارس در رابطه به وضعیت خاک در استان نیز گفت: استفاده از سموم کشاورزی، کود و ورود فاضلابهای مختلف در خاک افزود: استان فارس در این بخش نیز مشکلات زیادی داشته و دارد از این رو این اداره کل به دنبال آن است که با همکاری دیگر سازمانها و ادارات در این حوزه نیز اقداماتی را انجام دهد.

جعفری نژاد ادامه داد: در این راستا در دستور کار است که با تدوین برنامه های راهبردی در حوزه آب و خاک که دو موضوع مهم هستند گامهایی برداشته شود.

وی با اشاره به استفاده نادرست از آبهای زیرزمینی و استفاده از حداقل منابع آبی نیز بیان کرد: استان فارس از جمله استانهایی است که در چند سال اخیر در حوزه آب مشکلات زیادی داشته که این امر ناشی از برداشتهای بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی است.

وی یکی از مشکلات اصلی آب و خاک در این استان را آلودگی دانست و افزود: با ارائه برنامه های راهبردی شرایط برای استفاده بهینه از آب و خاک در این استان فراهم شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: حفاظت ، منابع ، آب ، خاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.