"آلرژی‌های بهاری" در کمین کودکان مستعد

با آمدن فصل بهار زمینه بروز آلرژی‌های فصلی افزایش می‌یابد لذا ضرورت دارد علائم آلرژیک در کودکان مستعد در این فصل جدی گرفته شود.

دکتر مالک مقدم متخصص آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فصل بهار با گرده افشانی درختان یکی از آلرژیک‌ترین فصل‌های سال به حساب می‌آید که می‌تواند در پی غفلت والدین کودکان را که جزء گروه‌های حساس به این بیماری به حساب می‌آیند به شدت درگیر و بیمار سازد.

وی گفت: گرد و خاگ و گرده افشانی گیاهان نقش مهمی در بروز آلرژی‌های بهاری دارند و می‌توانند به شدت دستگاه تنفسی فوقانی تحتانی را دچار مشکل کنند.

وی با بیان اینکه چگونه والدین متوجه علائم آلرژیک در کودکان خود شوند خاطر نشان کرد: علائم آلرژی با سرماخوردگی شباهت دارد اما تفاوت آن در طول مدت این دو است به گونه‌ای که علائم سرماخوردگی پس از ۲ الی ۳ روز برطرف می‌شود یا کاهش چشم گیر می‌یابد اما آب ریزش و خارش چشم و گوش وبینی در آلرژی با گذشت زمان افزایش یافته و فرد را به شدت آزار می‌دهد.

وی افزود: در صورت بروز این علائم همراه با قرمزی و تورم پلک چشم، والدین کودک را به متخصص آلرژی اطفال رسانده و در صورت نیاز به درمان دارویی حتما دوره درمان را کامل طی کنند چرا که آلرژی به شدت روند عود کننده دارد و در صورت تشخیص پزشک می‌توان کودک را نسبت به آلرژی نیز واکسینه کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار