خدمات رایانش ابری می‌تواند محرک خوبی برای ورود به بازار کسب و کار

رایانش ابری امروزه یکی از موضوعات اصلی در سیستم‌های توزیع شده و به جای استفاده از کامپیوترهای مجزا از منابع سخت‌افزاری به عنوان یک انبار مشترک از منابع پردازشی و ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در رایانش ابری به جای استفاده از کامپیوترهای مجزا از منابع سخت‌افزاری به عنوان یک انبار مشترک از منابع پردازشی و ذخیره‌سازی استفاده می‌شود و کاربر نیازی به اینکه بداند سخت‌افزار اختصاص داده شده به او کجا قرار دارد و یا حتی چه ظرفیتی دارد نخواهد داشت.
 
در این صورت اگر کاربر به فضای حافظه بیشتری نیاز داشته باشد یا حتی به دنبال پایگاه داده دیگری برای حفظ اطلاعات خود باشد سیستم ابری این امکانات را بدون نیاز به سرور و کابل‌کشی جدید و به صورت بی‌درنگ در اختیار او قرار می‌دهد اما مزیت تجاری اصلی این خدمات برای مشتریان اعم از کاربران نهایی یا مشتریان تجاری پرداخت هزینه فقط در برابر ظرفیت و امکانی است که دریافت کرده‌اند نه برای زیرساختی که سیستم روی آن قرار گرفته است.
 
بنابراین گزارش کاربر فقط سیستم را اجاره می‌کند و نمی‌خرد که این امر موجب می‌شود کاربر یا سازمان، مسئول نگهداری از سرویس‌های پیچیده و مهم رایانه‌ای نبوده ولی همواره به آن دسترسی داشته باشد که تمرکز بیشتر روی کسب و کار اصلی را به دنبال خواهد داشت./ذ
 
گزارش از: ریحانه جمشیدی
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خدمات ، رایانش ، محرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار