هنر آموخته‌ها برای دیده شدن نیاز به فضا دارند

اسفندیار علوی هنرمند نقاش گفت: هنر آموخته برای ماندگاری در اذهان نیاز به جای مناسبی برای ارائه اثرشان دارند.

اسفندیارعلوی هنرمند نقاش، در گفتگو با خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:فراگیری هنر نکته بسیار مهمی است به عبارت دیگر پرداختن به یک رشته هنری و یادگیری آن و نیز ادامه دادن آن هنر مربوط نیازمند داشتن ذوق و سلیقه است.

وی ادامه داد:هر کسی که بخواهد به شکل تفریحی و تنها برای گذراندن وقت مدتی در یک رشته هنری فعالیت کند موفق نخواهد بود.

علوی تصریح کرد: افرادی که از بی علاقه ی ذاتی به هنری می پردازند حتی اگر تحصیلات کامل شده ای نداشته باشند قطعا موفق می شوند که نمونه این افراد هنرمندان هنر آموخته هستند.

این هنرمند نقاش بیان کرد: این هنرمند بدون در نظر گرفتن سن و تحصیلات و تنها با خلاقیت درونی به خلق اثر می پردازند و بسیاری از آنها بدون داشتن طرح و ایده‌ای در ذهن، اثری را خلق می کنند در حقیقت در لحظه به طراحی می‌پردازند و این موضوع تنها از ذهنی بر می آید که خلاقیت بالایی داشته باشد.

وی اظهار داشت: برخی هنرمندان هنر آموخته تحصیلات دانشگاهی ندارند ولی با داشتن ذهنی خلاق در جامعه هنری باقی می ماند به طور مثال محدثه قنبری به عنوان هنرمند هنر آموخته در ذهن هنرمندان باقی مانده است.

علوی خاطر نشان کرد:نمونه این نوع هنرمندان در کشورمان کم نیستند آنها و تنها به ارائه اثر شان در جای مناسبی نیاز دارند که امکان تحقیق برای پژوهشگران در خصوص بررسی کارهایشان باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار