گوشي اندرويدي جديد گوگل، ارزانتر از رقبا در راه بازار

نکسوس ارزان قیمت جدیدی احتمالا توسط شرکت گوگل به بازار معرفی خواهد شد. این اقدام گوگل, احتمالا به دلیل شنیده شدن شایعاتی در رابطه با معرفی نه چندان دور از اولین گوشی ساخت شرکت آمازون است. پردازشگر Nexus جدید MT-6589 MediaTek است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخبار منشر شده در چین نشان می دهد که یک نکسوس ارزان قیمت در راه بازار قرار دارد. به دلیل استفاده از چیپ های سیلیکونی ارزان MediaTek, قیمت این گوشی اندرویدی به 100 دلار می رسد. قبلا هم اعلام کرده بودیم که سازندگان چینی, گوشی های چهار هسته ای خود را با قیمتی کمتر از 130 دلار در بازار عرضه می کنند. راز بزرگ قیمت پایین این محصولات, استفاده از پردازگرهای ارزان MediaTek است.

گوشی Xiaomi Hongmi را که به برنج قرمز معروف است در نظر بگیرید. این گوشی از پردازگر چهار هسته ای MT-6589 MediaTek استفاده می کند. قطعات این گوشی (بغیر از پردازشگر) در کنار هم 85 دلار ارزش دارد. این گوشی به قیمت 130 دلار به فروش رفته است. یعنی پردازشگر این گوشی تنها 20% قیمت گوشی را به خود اختصاص داده است.

 این اقدام گوگل, احتمالا به دلیل شنیده شدن شایعاتی در رابطه با معرفی نه چندان دور از اولین گوشی ساخت شرکت آمازون است. همان طور که قبلا گفتیم, اولین گوشی آمازون که نمایشگری سه بعدی و حسگر هایی برای تشخیص حرکت چشم دارد, احتمالا در خرداد ماه معرفی می شود و در شهریور ماه به بازار می آید.

برچسب ها: nexus ، mediatek ، amazon
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار