آیت‌الله اراکی:

محور جامعه اسلامی پاک، حضرت ام ابیها(س)است

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی خود را با یک کلمه وصف کنیم باید بگوییم جامعه اسلامی پاک مرکز و محورش خانه فاطمه بوده و فاطمه این پاکی را به کل جهان داده و 11 معصوم از دامان ایشان به جهان داده شده‌اند اما مشخصه‌های این دامان چیست که جهان را پر از پاکی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله محسن اراکی" دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در اولین همایش بزرگ بین‌المللی میلاد فاطمه بانوی مهر ام ابیها (س) که صبح امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد ضمن تبریک سالروز میلاد سید نساء بهشت و بانوی بزرگ مهر و بهترین دامان پرورش‌دهنده انسان گفت: مملکتی که بانوی اول عالم خلقت، الگویش است باید زنانش الگوی زنان جهان باشد و افتخار ماست که بیت فاطمه جایی است که قلب همه ما در آن خانه می‌تپد.

وی تصریح کرد: این بیت را خداوند در قرآن عالی‌ترین و برترین خانه نامیده که از این خانه به کل جهان پاکی می‌جوشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اظهار داشت: اگر بخواهیم جامعه اسلامی خود را با یک کلمه وصف کنیم باید بگوییم جامعه اسلامی پاک مرکز و محورش خانه فاطمه بوده و فاطمه این پاکی را به کل جهان داده و 11 معصوم از دامان ایشان به جهان داده شده‌اند اما مشخصه‌های این دامان چیست که جهان را پر از پاکی کرد.

وی ادامه داد: اگر نامی از موسی، عیسی و دیگر پیامبران است و نامی از پاکی، عدالت، تقوا، راستی و خدمت به خلق در جامعه بشر بوده مدیون فاطمه و دامان فاطمه است چراکه اگر حسین فاطمه نبود از تقوا چیزی باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله اراکی بیان داشت: اگر زینب فاطمه نبود از شهادت، عدالت، صبر و نیکی اثری باقی نمی ماند و در طول 300 سال پس از رسول خدا دامان فاطمه بوده که ارزش‌ها را به جامعه پمپاژ کرده و ارزش‌ها را تزریق نموده است.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب در پایان خاطرنشان کرد: مگر غیر از فاطمه کسی این جایگاه را در بین زنان دارد که خداوند متعال با رضای فاطمه راضی و با خشم فاطمه خشمگین شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، خارجی ، تبریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار