نخستین فردی که خبر از فاجعه کشتی کره‌ای داد، که بود؟

اولین تماس به ایستگاه آتش‌نشانی مبنی بر غرق شدن کشتی کره‌ای، توسط پسربچه‌ای وحشتزده‌ای در داخل این کشتی صورت گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مأمور آتش نشانی به رویترز گفت : این پسربچه نخستین فردی بود که با 119 تماس گرفت و سپس به گارد ساحلی وصل شد پس از او 20 تماس دیگر توسط کودکان دیگر به آتش نشانی صورت گرفت.

کشتی سئول در روز چهارشنبه که در حال سفر از بندر اینچئون به جزیره جیجو بود، غرق شد که از میان 476 مسافر و خدمه، 339 نفر دانش اموز و معلم بودند که تنها 174 نفر نجات پیدا کردند و مابقی به نظر می‌رسد که غرق شده باشند.

یک مأمور ایستگاه آتش نشانی به شبکه تلویزیونی ام بی سی گفت : این پسر با نام خانوادگی "چوئی"، بسیار هراسان از کشتی غرق شده با ما تماس گرفت که دیری نپایید که موقعیت و محل کشتی غرق شده را مورد بررسی قرار دادیم.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد، پسربچه گفت : " ما در یک کشتی در حال غرق شدن هستیم، نجاتمان دهید." و مسئول ایستگاه آتشفشانی از اودرخواست کرد که تلفن را به کاپیتان بدهد و پسر پرسید آیا منظورت معلمم است؟ چرا که تلفظ معلم و کاپیتان در کره به یک صورت ادا می شود.

"لی جون سوک"، کاپیتان کشتی و دیگر اعضای خدمه به اتهام سهل انگاری دستگیر شده اند و لی همچنین به دلیل تغییر جهت بیش از حد از مسیر بدون هیچ توفقی، محکوم شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار