ساخت 10 خانه در عرض یک روز با چاپگرهای سه بعدی + عکس

یک شرکت چینی موفق شده است با استفاده از چاپگرهای غول پیکر، در عرض 24 ساعت 10 خانه زیبا و مقاوم بسازد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ساخت خانه در یک روز و یا یک هفته برای بسیاری از افراد مانند یک رویا تلقی می شود، اما یک شرکت چینی توانسته است با استفاده از فناوری پیشرفته چاپگرهای سه بعدی در عرض 24 ساعت 10 خانه بسازد. نگاه به این خانه های کوچک شاید در ابتدا ساده به نظر آید، اما نشان دهنده یک دستاورد قابل توجه در صنعت ساخت و ساز است. یک شرکت چینی موفق به ارتقا قابلیت های چاپگر سه بعدی خود شده است و می تواند با استفاده از این چاپگر غول پیکر روزانه 10 خانه بسازد، مواد مصرفی در این خانه ها قالبا از مواد بازیافتی هستند و هزینه تقریبی هر یک از این خانه حدود 5 هزار دلار است. این فناوری می تواند در رفع بحران مسکن کشورهای پر جمعیت مفید و موثر باشد.


استفاده از پرینترهای سه بعدی به تازگی در کشور چین رایج شده است و در این کشور سازه ها و آسمان خراش های عظیمی با استفاده از این چاپگرها به وجود آمده است. مزیت اصلی این چاپگر علاوه بر افزایش سرعت ساخت، کاهش هزینه های ساخت و افزایش بهره وری است.


استفاده از چاپگرهای سه بعدی و مواد بازیافتی می تواند گزینه ی مناسب برای ساخت و ساز در حومه و خارج شهرها باشد تا افراد بتوانند با هزینه ای کم صاحب خانه شوند. همچنین چاپگرها علاوه بر ساخت خانه از مواد بازیافتی می توانند از سیمان، شیشه و هر الگوی دیگر ساخت نیز استفاده کنند. در ضمن در ساخت این خانه ها از چاپ مورب نیز استفاده شده است، این روش چاپ برای عایق بندی خانه ها کاربرد دارد.

گزارش از محمدمحمدی خوجین

برچسب ها: دریچه ، پرینتر ، خانه ، گجت ، سه بعدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار