سینما در هفته‌ای که گذشت؛

احتمال بازگشت روز سینما/ انصرافی‌های "یار دوازدهم"

هفته سینمایی این هفته دستخوش حاشیه های فوتبالی، تخلف فیلم "معراحی ها" و بازگشت روز سینما به تقویم بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ هفته سینمایی این هفته دستخوش حاشیه های فوتبالی، تخلف فیلم "معراحی ها" و بازگشت روز سینما به تقویم بود.

در نشستی که برای حمایت بر از تیم ملی فوتبال برگزار شد بازیگرانی چون محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست‌، محسن تنابنده‌، مهناز افشار‌، بهاره رهنما،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، لاله اسکندری‌، بهنوش طباطبایِی‌، بهنوش بختیاری‌، کامبیز دیرباز‌، مهدی پاکدل‌، امین حیایی‌، برزو ارجمند،‌ سیامک انصاری‌، سیدجواد رضویان‌، رامبد جوان‌ و... به عنوان یاز دوازدهم تیم ملی را در برزیل حمایت خواهند کرد که البته در این زمینه نیز فیلم به کارگردانی محمدحسین لیطفی ساخته خواهد شد در این نشست همچنین بیان شد که سرمایه‌گذاری اولیه برای اعزام گروهی از هنرمندان و ورزشکاران چهار میلیارد تومان است و البته قرار نیست همه هنرمندانی که نامشان به عنوان حمایت کننده تیم ملی در این پروژه ذکر می‌شوند به برزیل اعزام شوند چون برخی از آنها درگیر پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خود هستند.

برنامه «سینما اکران» به دلیل سفر محمد حسین لطیفی به برزیل با مجری جدیدی به روی آنتن خواهد رفت. لطیفی، کارگردانی پروژه فرهنگی هنری «یار دوازدهم» را عهده‌دار است.

نیکی کریمی که نامش در لیست بازیگران اعزامی به جام جهانی در برزیل دیده می‌شد به دلیل همزمانی با سفر دیگر خود از رفتن به برزیل انصراف داد همچنین حمید گودرزی نیز به خاطر همسرش از پیوستن این گروه انصراف داد.

در جلسه این هفته شورای صنفی نمایش سخنگوی شورای صنفی نمایش با اعلام ثبت قرارداد اکران «متروپل» مسعود کیمیایی و لغو بلیت‌های نیم بهای «معراجی‌ها» از بررسی طرح‌ پخش مسابقات جام جهانی در سینما ‌، نهایی شدن توزیع سینما کارت‌، زمان آغاز نمایش فیلم‌های مخاطب خاص‌ و ... خبر داد.

البته آنگونه که باید دستورات عملی نشد و همچنان در پی تخلف فیلم "معراجی ها" اکران این فیلم ادامه دارد.

رئیس سازمان سینمایی که به عنوان مهمان این هفته در جلسه شورای صنفی اکران حضور یافته بود از قطعی شدن اجرای طرح "سینما کارت " در روزهای آینده خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی (اول اردیبهشت ماه) درباره اینکه آیا "روز سینما" ممکن است دوباره به تقویم بازگردد اعلام کرد:«این موضوع مربوط به وزارت ارشاد، معاونت سینمایی و خانه سینماست که اگر آنها تصمیم بگیرند و درخواستی به شورای فرهنگ عمومی داده شود می‌توان آن را بررسی کرد.»

همچنین رییس هیات‌مدیره خانه سینما در پاسخ به این موضوع اعلام کرد: تقاضای رسمی‌مان را از همین تریبون برای بازگشت روز سینما به تقویم اعلام می‌کنیم.

در چند روز گذشته تصویری منسوب به مریلا زارعی در برخی از سایت‌های منتشر شده و اعلام شده که تصویر وی در 20 سال پیش و در زمان حضور در فیلم «سلام سینما»ست.

مریلا زارعی با تکذیب این خبر و عکس گفت: تصویری که به تازگی منتشر شده و اعلام شده که چهره من در فیلم «سلام سینما» است به هیچ عنوان ارتباطی با من ندارد و تصویر یکی از بازیگران فیلم است که نام وی را نمی‌دانم.





انتهای پیام/اق
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار