۷ مهارت براي افرادي که از همسرشان خيلي بزرگ تر هستند

جواني 24 ساله هستم. به تازگي ازدواج کرده ام و با همسرم 11 سال اختلاف سني دارم. چه کار کنم که در آينده با مشکل مواجه نشوم؟

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در ازدواج هايي با اختلاف سني زياد، زوج کوچک تر ممکن است به جاي ايفاي نقش همسري، نقش کودک را ايفا کند؛ چرا که تجربه کمتري دارد. بايد توجه داشت فردي که به عنوان يک کودک در زندگي مشترک ايفاي نقش مي کند به مرور زمان استقلال شخصيتي خود را از دست مي دهد و به يک فرد وابسته و تسليم شده تبديل مي شود.

 البته در برخي موارد زوج کوچک تر خود را بزرگ تر از حد واقعي نشان مي دهد تا تعامل بيشتري با همسر خود برقرار کند، لذا قادر به برآورده کردن نيازها و رفتارهاي متناسب با سن خود نيست که در اين صورت نيز فرد نقش قرباني را پيدا مي کند و اين امر موجب مي شود زوجين از زندگي مشترک رضايت خاطر نداشته باشند. با اين حال واگرچه فاصله بيش از حد براي ازدواج توصيه نمي شود، ولي رعايت اين نکات مي تواند به پايداري چنين ازدواج هايي کمک بسزايي کند.

*با همسر خود تعامل داشته باشيد زيرا يکي از مهم ترين مشکلات زوج ها نداشتن تعامل است. به راحتي درباره هر موضوعي با هم صحبت کنيد و درک و فهم تان از نقطه نظرات يکديگر را تا حد امکان افزايش دهيد؛ زيرا با اين کار مي توانيد علاوه بر ايجاد و حفظ تعامل مورد نياز، به خواسته ها و نياز هاي طرف مقابل تان نيز پي ببريد. چنين ارتباط هايي به شما در رسيدن به يک ارتباط سالم و بادوام کمک زيادي خواهد کرد.

*به درخواست هاي همسرتان توجه کافي داشته باشيد و در برآورده ساختن خواسته هاي معقول وي در اولين فرصت ممکن بکوشيد.

*هرگز بزرگ تر بودن خود را به روي او نياوريد تا موجب تحقير او نشويد. اگر چندين بار به او يادآوري کنيد که به دليل بزرگ تر بودن، از او بهتر مي فهميد صدمات غيرقابل جبراني به زندگي تان زده ايد.

*به جاي اين که مدام سعي کنيد او رفتارهايش را مانند شما تغيير دهد، بيشتر تلاش کنيد تا او را درک کنيد. بعد از درک کردن هم بايد با همسرتان همراهي کنيد و در تمام تصميمات زندگي تان، کنارش باشيد. به طور مثال اگر شما علاقه اي به تفريحات هيجاني نداريد اما همسرتان با توجه به رده سني اش دوست دارد هيجاناتش را به آن نحو تخليه کند، به خاطر تحکيم پايه هاي خانواده تان با او همراهي کنيد.

*هرگاه احساس کرديد که همسرتان متوجه درخواست هاي شما نمي شود، به او حق داده و فرصت کافي در اختيارش قرار دهيد تا با روحيات شما سازگار شود و راحت تر کنار بيايد.

* انجام فعاليت هايي که هر 2 نفرتان از آن لذت مي بريد در تقويت رابطه تان موثر است، به اين فعاليت ها بيشتر بپردازيد. به فعاليت هايي که هردوي تان به آن ها علاقه داريد مانند سينما رفتن، تئاتر، ورزش کردن و ... روي بياوريد. زيرا اشتغال به کارهايي که براي هردوي تان جالب است، پيوندتان را محکم تر مي کند و تمرکزتان را نسبت به مسائل و مشکلات اختلاف سن به هم مي زند.

* بهترين دوست همديگر باشيد. وقتي که يک رابطه بر اساس احترام و دوستي باشد اختلافات و تفاوت ها نمي تواند به اندازه يک دوستي دو طرفه نمايان گر شود و تاثير چنداني بر ارتباط شما نخواهد داشت.

البته نبايد فراموش کنيد که حتي در ايده آل ترين ازدواج ها، اختلافات و ناهماهنگي هايي وجود دارد که کاملا طبيعي و قابل انتظار است لذا ياد بگيريد که واقعيات زندگي فعلي تان را بپذيريد يعني آنچه را که قابل تغيير است با تلاش و همکاري با همسرتان، تغيير دهيد و آن چه را که قابل تغيير نيست بپذيريد و با آن کنار بياييد.

در پايان هم کمک گرفتن از يک متخصص و مشاوره حضوري کمک بهتري به تحليل روابط شما و همسرتان خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار