در جمع خبرنگاران عنوان شد

"برره 2" ساخته نمی‌شود/ فعالیت "مهران مدیری" و "رضا عطاران" در تلویزیون مشکلی ندارد

"سید عباس فاطمی" گفت: حضور "مهران مدیری" و "رضا عطاران" در تلویزیون هیچ مشکلی نداشته و جلساتی را با مدیری برای ساخت سریال جدید او گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، حاضر در نشست تشریح برنامه‌های نمایشی سیما "سید عباس فاطمی" مدیر کل طرح و برنامه معاونت سیما در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سریال‌های زیادی در دست ساخت است و سازمان چگونه بودجه آنها را تامین می‌کند، گفت: بخشی از بودجه صدا و سیما منوط به درآمد سازمان است تلاش است که اسپانسرها مرتبط با آثار در دست ساخت باشند و مشارکت به شکلی هوشمندانه صورت گیرد.
 
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص حضور "مهران مدیری" و "رضا عطاران" تصریح کرد: بازگشت "مهران مدیری" و "رضا عطاران" هیچ منعی ندارد و ما جلساتی با "مدیری" مبنی بر ساخت سریال جدید او داشتیم که نام آن علی‌رغم شایعات صورت گرفته "برره 2" نخواهد بود.
 
فاطمی با اشاره به حضور "رضا عطاران" در عرصه سریال سازی ابراز داشت: "رضا عطاران" هر زمان که بخواهد می‌تواند با در نظر گرفتن قوانین سازمان صدا و سیما و سریال سازی اثری را شروع کند اما به گفته خود او یک فیلم نیمه بلند بسازند بهتر از آن است که حتی یک فیلم سینمایی را بسازند.
 
مدیر کل طرح و برنامه معاونت سیما ادامه داد: خیلی از این عزیزان خود باور داشتند که با فاصله گرفتن از تلویزیون بخش اعظمی از مخاطب خود را از دست دادند.
 
فاطمی با اشاره به ساخت سری دوم "برره " گفت: "برره 2 " را نه مدیری می‌سازد و نه سازمان صدا و سیما نیازی به این مجموعه دارد. متن سریال جدید "مدیری" هنوز به تصویب نرسیده است.
 

فاطمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر انتخاب هفت سنگ و یا شمعدانی برای ماه مبارک رمضان تصریح کرد: مطمئن نیستم که هفت سنگ و یا شمعدانی کدامیک روی آنتن می‌رود و این بستگی دارد که سریال "مدینه " "سیروس مقدم" پایان تلخ و یا شیرینی داشته باشد که بعد از آن یکی از این دو سریال روی آنتن می‌رود.

وی در خصوص اداره تولید فیلمنامه برای دریافت آثار مخاطبان و نیز هنرمندان گفت: اداره تولید فیلمنامه برای دریافت آثاری است که ارائه فرصت آنها را به شبکه نداشته‌اند، بخش عمده آثاری که به دست ما رسیده توسط ائمه جمعه، مجلس، مردم و دیگر اقشار جامعه بوده است که همه آنها در فرصتی مناسب بررسی می‌شود.

*** سرزمین کهن به محض دوبله روی آنتن می‌رود

فاطمی در پاسخ به این سوال که چه تصمیمی برای سریال "سرزمین کهن" گرفته خواهد شد اظهار داشت: سرزمین کهن بعد از آماده‌سازی در شبکه سه به طور هفتگی پخش می‌شود ولی در حال حاضر "کمال تبریزی" درگیر یک فیلم سینمایی در یکی از شهرهای کشور است. این سریال با یک تغییر جزئی به پخش می‌رسد و باید بخشی از آن دوبله شود.

وی افزود: در سال 84 به تیم سازنده تذکراتی داده شد که نام قوم بختیاری را در سریال نیاورند. به این دلیل که ما نمی‌خواستیم شخصیت منفی در یک قوم گنجانده شود. طبیعی است که در جامعه‌ی ما گروه های سیاسی و جریانات پشت پرده از یک موقعیت کوچک برای تخریب آثار هنری گام بر می‌دارند.

فاطمی ادامه داد: "پایتخت 3" هم می‌توانست دچار سرنوشتی چون "سرزمین کهن" شد، سازمان صدا و سیما ایستاد و از آن پشتیبانی کرد که در آخر مردم مازندران هم از این مجموعه راضی بودند.

وی ابراز داشت: با توجه به تذکراتی که به "سرزمین کهن" داده شد، تهیه کننده و کارگردان اصرار داشتند که نام بختیاری آورده شود و ما نیز به آن‌ها اطمینان کردیم. برای این مجموعه سال‌های زحمت کشیده شده و اگر چند اسم در ابتدا در این مجموعه آورده نمی‌شد، هم ما و هم تیم سازنده با مشکلی مواجه نمی‌شدند به هرصورت با تغییراتی جزئی این مجموعه روی آنتن می‌رود.

فاطمی در پاسخ به این سوال که سازمان همیشه و با عجله به سراغ ساخت سریال‌های مناسبتی می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه سازمان صدا و سیما و نیز شبکه‌ها به لحاظ مالی دستشان خالی بوده و در مناسبت‌ها ما دچار این مشکل می‌شویم ولی به طور مثال ابلاغ برنامه‌های نوروز 93 در اردیبهشت 92 انجام شد و بحث بودجه مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به ساخت سریال‌های الف ویژه افزود: متن چند سریال الف ویژه آماده شده است ولی به دلیل مشکلات مالی هنوز کلید نخورده است که به محض درست شدن شرایط آن‌ها هم کار تولید خود را آغاز می‌کنند.

فاطمی در پاسخ به این سوال که "محمدرضا ورزی" کارگردانی علاقه مند به ساخت آثار تاریخی است ولی می‌بینیم که برخی از بخش‌های تاریخی که او روایت می‌کند، فاقد سندیت است، گفت: ما تاریخ سفارشی نداریم، به عنوان مثال "معمای شاه" زیر نظر چهار کارشناس برجسته نوشته و تولید خواهد شد. ما جلسه‌ای نداریم که به نویسنده بگوییم که چگونه تاریخ را روایت کند.

مدیر کل طرح و برنامه‌ی معاونت سیما ادامه داد: سریال‌هایی چون شهید چمران، شهید باکری، سلمان فارسی، ابوطالب و چند سریال دیگر را در مرحله‌ی نگارش و تولید داریم و متن سریال حضرت موسی(ع) نیز تمام شده است. تنها دلیل ساخته نشدن و یا شروع پروژه‌ها، بودجه است.

فاطمی در خصوص سریال "پوریای ولی" و زمان ساخت آن اظهار داشت: متن این سریال تایید شده و بخش عمده‌ی لوکیشن به دلیل کمبود بودجه در استودیو مجازی تصویر برداری خواهد شد و ما با "جعفری جوزانی" وارد گفتگویی شدیم که به امید خدا این سریال امسال کلید زده شود.

وی با اشاره به سریال سلمان فارسی تصریح کرد: اگر شهر اصفهان با ما همکاری کند، سریال سلمان فارسی هم به سرانجام خواهد رسید.

فاطمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ساخت اثری درباره‌ی روز معلم گفت: یک سریال 26 قسمتی برای "شهید مطهری" در نظر گرفته شده که بازنویسی آن توسط چند فیلم نامه نویس حرفه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به ساخت سری دوم "هوش سیاه" افزود: ساخت سری دوم این سریال در دستور کار نیست و به دلیل کمبود بودجه درباره‌ی این مجموعه صحبتی نشده است.

در پایان این بخش"فاطمی" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ساخت اثری با نام "باب المراد" که اختصاص به زندگی امام رضا (ع) و امام جواد (ع) دارد در ایران، اظهار بی اطلاعی کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۲:۰۲ ۲۷ آبان ۱۳۹۳
اقای مهران مدیری بهترین بازیگر و کارگردان ایران است.
رضا عطاران هم یکی از بهترین هاست
Iran (Islamic Republic of)
هنر دوست
۱۸:۱۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۳
اقای فاطمی که میگی صداوسیما به سریال برره2 نیازی نداره!!!حداقل یکم به مخاطبا احترام بزار...
Iran (Islamic Republic of)
MARYAM67
۱۹:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
بهترین کارگردان و بهترین بازیگر ایران فقط و فقط آقای مهران مدری.باید به همچین شخصیتی افتخار کرد.آقای مدیری یا حضورش شادیرو به همه برمیگردونه.صدا سیما باید از خداش باشه که آقای مدیری به تلویزیون برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
شهریار
۲۲:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
شیر فرهاد بهترین کارگردان وبازیگر است
Iran (Islamic Republic of)
MARYAM67
۱۹:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
گل گفتیا دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی14
۰۸:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام.بودجه فوتبال که توی دست دلال هاست رو بدین تا فرهنگ وتاریخ زنده بماند......
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۹:۱۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
قدر کارگردانان مجرب را بدانیم.
Iran (Islamic Republic of)
MARYAM67
۱۹:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
آفرین
واقعا مدیری حرف نداره
آخرین اخبار