رئیس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازان مجلس گفت: گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی تا 20 اردیبهشت ماه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

 علی علیلو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص ارائه گزارش تحقیق از خودروسازی کشور به مجلس، اظهار داشت: گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازی پس از شروع کار مجلس در کمیسیون اختصاصی قرائت می‌شود.
 
وی افزود: سپس تا بیستم اردیبهشت ماه این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

گفتني است؛ اواخر آبان 91 جمعی از نمایندگان مجلس با ارائه درخواستی خواستار تحقیق‌ و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور شدند که پس از گذشت حدود شش ماه نتیجه این تحقیق و تفحص که از 6 مهر ماه 92 آغاز شده بود در 25 اسفند 92 منتشر شد.
 
اگرچه کاهش تولید و رشد شدید قیمت خودرو، زمینه‌ساز انجام تحقیق و تفحص اخیر از صنعت خودرو ایران شد، اما در گزارشی که از سوی رئیس هیات تحقیق و تفحص ارائه شده، مسائل حاشیه‌ای نیز به چشم می‌آیند .
 
مسائلی همچون "اختلاف قیمت 10 میلیون تومانی بین محصول عرضه شده به شرکت‌های فروش خودرو و خریداران، سفته ‌بازی و خرید و فروش سهام در یکی از شرکت‌های سایپا، بدهی میلیاردی نمایندگی ها به خودروسازان، کلاهبرداری شرکت رنو فرانسه در قرارداد ال90، جبران کلاهبرداری رنو فرانسه از افزایش قیمت خودرو، سوء مدیریت در صنعت خودرو، تسهیلات دریافتی خودروسازان در حساب جاری شرکت برای هزینه های غیرمرتبط، هزینه مالی 13 تا 15 درصدی خودروسازان داخلی و بی انضباطی مالی و حقوقی خودروسازان" در این گزارش به چشم می خورد که پرداختن به هر یک از این موارد می تواند گره ای از مشکلات خودروسازی کشور بگشاید.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تحقیق ، خودروسازی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
خودرو سازان با ضرر کار می کنند ، یک سال دیگه تمدید کنید و بعد گزارش کنید ....
گناه دارند !!!
آخرین اخبار