"اهرم فشار 100 تایی‌های واشنگتن" در سازمان ملل

تيم 100 تايي آمريكا در سازمان ملل، تیمی است که در تعاملات و تصمیم‌گیری‌های جهانی، به عنوان اهرم فشار و تهدید از آن بهره می‌برد....

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در 27 ام مارس سال جاری ، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تلاش واشنگتن ، قطعنامه 68/262 اوکراین را به تصویب رساند ، که بر اساس محتوای این قطعنامه آمریکایی ، سازمان ملل متحد هیچ‌گونه تغییری در وضعیت جمهوری خود مختار کریمه و شهر سباستوپول را در تعارض با منافع روسیه ، هرگز به رسمیت نخواهد شناخت .

 لازم به ذكر است كه این قطعنامه تنها با رای مثبت 100 کشور تصویب شده بود !

این رای مجمع ، در نگاه اول، که براساس منافع ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی به تصویب رسیده است ، كمی غیر متعادل و نامتوازن به نظر می رسد ، چرا که  100 رای مثبت به معنای اکثریت مطلق اعضای سازمان ملل متحد تلقی نمی گردد ،  اما برای تصویب یك قطعنامه علیه كشورهای هدف به عنوان یک ابزار فشار كافی تلقی می‌گردد . 

در این رای گیری ، 11 کشور علیه این قطعنامه رای منفی و 58 كشور نیز رای ممتنع دادند ، و مابقی اعضا نیز در این رای گیری حضور نداشتند . 

امروزه ، ایالات متحده به نوعی بر 100 كشور - به عبارتی ساده تر بر 100 رای - در مجمع عمومی نفوذ و كنترل كامل دارد ؛ از جمله سه رای از کشورهای مستقل به اصطلاح "انجمن یا اتحاد آزاد" با ایالات متحده ! .ژ

این کشورها جزیره ای اقیانوس آرام عبارتند از میکرونزی، جزایر مارشال و پالائو، سرزمین هایی كه سابقا تحت کنترل ژاپن بودند و پس از جنگ جهانی دوم به ایالات متحده واگذار شدند. 
امروزه ، این سه کشور به ندرت از دستورالعمل های رای گیری خود ، براساس نظر وزارت امور خارجه ایالات متحده ، سرپیچی می كنند. 
با چهار رای آماده ای كه واشنگتن در جیب خود دارد ، ایالات متحده، در طول دو دهه گذشته ، از زمان سقوط بلوک شوروی و نفوذ در بین کشورهای غیر متعهد، توانسته است حدود 100 تا 120 رای را بر حسب منافع خود كنترل كند.
 لازم به ذكر است با 130 رای می توان حق وتوی كشورهای مخالف با آمریكا را نیز دور زد !
 امروزه نیز ، ایالات متحده كما فی السابق ، برای دور زدن رای وتو روسیه و چین در شورای امنیت به منظور ارائه مجوز سازمان ملل متحد برای استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده و ناتو در سراسر جهان ، نیم نگاهی هم دارد........

قطعنامه 68/262 مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط كشورهایی حمایت شده است كه هر آن به خواسته واشنگتن كرنش نشان می دهند : دولت استفان هارپر، نخست وزیر کانادا و تحت سلطه شرکت های بزرگ و صهیونیستی ؛ دولت لورا چینچیلا در كاستاریكا ، رئیس جمهوری که با یک زن کانادایی ازدواج کرده است . آلمان، که به عنوان یک کشور ثالث در اتحاد "پنج چشم" آژانس امنیت ملی ایالات متحده عضویت فعال دارد ،  کشور لیتوانی، والداسآدامكوس،که یک شهروندآمریکایی تلقی میگردد، تاكنون دو بار به عنوان رئیس جمهور لیتوانی انتخاب شده است، وزیرامورخارجه کشور لهستان ،رادکسیکورسکی،كه باسردبیر سابق واشنگتن پست ازدواج كرده است و.... عوامل واشنگتن در كودتای اوكراین كه اكنون قدرت را در این كشور از دولت منتخب و طرفدار روسیه گرفته است .

اگر به ایالات متحده و نفوذ آن در سازمان ملل توجه داشته باشیم ، با سه رای تابعه آن و شش کشوری که از قطعنامه اوکراین حمایت كرده اند ، می توان چنین استنباط كرد كه ؛ آنها  مجموعه ای از كشورهاییهستند کهیا مستعمرات مجازی ایالات متحده محسوب می شوند و یا کشورهایی می باشند که توسط مجموعه ای از پیروان ایدئولوژیک ( نو محافظه کاری و سرمایه داری ) اداره می شوند. 
90 کشور باقی مانده و این هسته ده تایی ، در مجموع تیم نفوذ 100 تایی آمریكا در مسیر وضع قوانین دلخواه را تشكیل می دهند ، به عبارتی ساده تر ؛ اهرم 100 تایی واشنگتن برای كوبیدن میخ قدرت ..........!
از 90 كشور مذكور ، هشت میکرو کشور با نام ؛ آندورا، کیریباتی، لیختن اشتاین، مالدیو، مالت، موناکو، ساموآ، و سان مارینو می باشند که جمعیت تركیبی آنها از دو محله مسکو نیز کمتر است . 
باهاما، باربادوس، بوتان، و سیشلتنها كشورهایی توریستی محسوب می شوند.

در میان تیم 100 تایی های آمریكا ، جورج سوروس و رسانه های غرب محور ، به القای نسخه ای جدید از جماهیر شوروی و برچسب زدن این اتهام به روسیه ، هزینه و زمان زیادی را اختصاص داده اند .

این کشور ها که برای پیوستن به ناتو و اتحادیه اروپا اغوا و فریب داده شده اند  عبارتند از آلبانی، کرواسی، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، مقدونیه، مولداوی، مونته نگرو ( زمین بازی خانواده بانکی روچیلد )، رومانی، اسلواکی و اسلونی.

علاوه بر کشورهای عضو ناتو ؛ سایر متحدان نظامی آمریکا مانند استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند، و همچنین كشورهایی كه هنوز هم از میراث استعمار آمریکا رنج می برند: مانند لیبریا، فیلیپین، هائیتی، هندوراس، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، و پاناما؛ و كشورهای تحت سلطه نظامی آمریكا مانند بحرین، بنین، کامرون، کیپ ورد، کویت، ماداگاسکار، مالاوی، نیجر، سیرالئون، سومالی و توگو و چند کشور بی طرف كه تحت سیاست های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول قرار دارند ، این تیم 100 تایی آمریكا را تشكیل می دهند .

صف آرایی كنندگان در برابر این بلوک رای گیری آمریکا در سازمان ملل که در برابر قطعنامه 68/262 رای منفی داده اند ، شامل فدراسیون روسیه، ارمنستان، بولیوی، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، سودان، سوریه، ونزوئلا و زیمبابوه، می باشد.

رسانه های بزرگ غربی بدون توقف ، رگبار تبلیغاتی و جعلی خود ، علیه رهبران ونزوئلا، سوریه، بولیوی، نیکاراگوئه، سودان، و زیمبابوه ، كره شمالی ، و ماجرای توئتر در كوبا را ادامه می دهند .

علاوه بر این، دستگاه تبلیغاتی سوروس چنین ادعا می کند که سرژ سرگسیان رئیس جمهور ارمنستان در ماه فوریه سال جاری با تقلب رئیس جمهور این کشور شده است ، همان تدبیری که برای تضعیف رئیس جمهور اوکراین ویکتور یانوکوویچ استفاده شد و نتیجه هم داد .

در مورد این قطعنامه ، 82 نفر از اعضای سازمان ملل متحد که رای ممتنع و یا در رای گیری شركت نكردند ، نباید غافل شد .

بسیاری از این كشورها برچسب دوستان آمریكا را با خود حمل می كنند ! 

علاوه بر غایبان تعجب برانگیز ، اسرائیل، كه همیشه رأی مثبت ایالات متحده محسوب می شد  ، افغانستان، عراق، مصر، چین، هند، آفریقای جنوبی، برزیل، آرژانتین، پاکستان، عمان، مراکش، امارات متحده عربی، یمن، لبنان، بلیز، پاراگوئه، اروگوئه، جنوب سودان، کنیا، اتیوپی، برزیل، و بوتسوانا یا رای ممتنع دادند و یا غایب بودند.

با این حال ، ایالات متحده و دولت های نئومحافظه كاران (تحت سلطه واشنگتن) در سراسر جهان ، اکثریت آراء را در مجمع عمومی سازمان ملل در اختیار دارند ، قطعا اعداد دروغ نمی گویند.

 این تیم 100 تایی واشنگتن ، همیشه همسو و همراستا بودند و اعضای آن تنها منافع آمریکا را تامین می کنند و در این راه حقوق دیگر کشورها را فدای ارباب و رهبر سیاسی خود می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار