قزوین/

قزوین در واگذاری شهرک های صنعتی به بخش خصوصی رتبه دوم کشور را کسب کرد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: این استان رتبه دوم کشوری را در واگذاری اداره شهرک ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی به خود اختصاص داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

ˈعبدالقهار ناصحی افزود: اداره شهرک ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت واگذار می شود.

این مسوول، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه مدیریت و اجرای طرح و برنامه ها برای ارتقای نگهداری از شهرک های صنعتی را از دیگر اهداف واگذاری امور این شهرک ها به بخش خصوصی نام برد.

وی یادآور شد: تاکنون اداره امور شهرک های صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج، حیدریه، خرمدشت و ناحیه صنعتی دانسفهان به بخش خصوصی (واحدهای مستقر در این شهرک ها و نواحی) واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: با واگذاری اداره امور شهرک ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی، این شرکت به عنوان دستگاه دولتی نقش نظارتی خود را همچنان ایفا می کند.

ناصحی، از فسخ 17 قرارداد پرونده های راکد سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان قزوین خبرداد و گفت: این اقدام در راستای فعال سازی قراردادهای حق انتفاع و بهره برداری در شهرکها و نواحی صنعتی صورت گرفته است.

وی، در باره فسخ این قراردادها از سوی هیات حل اختلاف مستقر در شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، اضافه کرد: این پرونده ها به متقاضیانی مربوط است که در زمین تحویل شده ساخت وسازی انجام نداده اند و برخی نیز به قراردادهایی اختصاص داشته که نسبت به تعهدات در ساخت و ساز پیشرفت قابل قبولی نداشته اند.

ناصحی، با اشاره به اینکه 10 هکتار زمین شهرکها و نواحی صنعتی با فسخ قراردادهای آزاد و خلع ید شده است، افزود: زمینهای آزاده شده در راستای جذب سرمایه گذاران واقعی صنعت دوباره واگذار می شود.

هم اکنون بیش از 500 واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین فعال است.
برچسب ها: شهرک ، صنعتی ، رتبه دوم ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.