تحریم روسیه به ضرر آلمان تمام می‌شود!

موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان روز دوشنبه ضمن هشدار درباره اعمال هرگونه تحریم علیه روسیه اعلام کرد از آنجایی که 30 درصد واردات گاز آلمان از روسیه صورت می‌گیرد، برلین نمی‌تواند روابط تجاری با روسیه را متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان روز دوشنبه ضمن هشدار درباره اعمال هرگونه تحریم علیه روسیه اعلام کرد از آنجایی که 30 درصد واردات گاز آلمان از روسیه صورت می‌گیرد، برلین نمی‌تواند روابط تجاری با روسیه را متوقف کند. 

اِردال یالچین از کارشناسان این موسسه گفت: اتحادیه اروپا به دنبال امضای موافقتنامه‌های تجاری با اوکراین، مولداوی و گرجستان است تا از این طریق روسیه را منزوی کند. این در شرایطی است که منافع اقتصادی روسیه ایجاب می‌کند این کشور به دنبال برقراری توازن اقتصادی با روسیه باشد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اقتصاد آلمان به صورت مستقیم به صادرات این کشور به روسیه بستگی دارد گفت میزان این وابستگی در ایالت برمن در شمال غربی آلمان حدود یک و نیم درصد و در ایالت‌های ساکسون و بادن-وورتمبرگ به ترتیب حدود یک و چهار دهم و یک و سه دهم درصد است. 

این کارشناس آلمانی افزود صادرات آلمان به روسیه از سال دو هزار میلادی تا کنون بیش از شش برابر افزایش یافته است که در این میان، تنها رشد روابط تجاری با چین سرعت بیشتری داشته است. 

 این کارشناس آلمانی گفت صادرات آلمان به روسیه در شرایط کنونی حدود 36 میلیارد و یکصد میلیون یورو است که سه و سه دهم درصد کل صادرات آلمان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار