دبیر مراسم پاسداشت روز ملی "خلیج فارس":

نمایندگان فرهنگی در خارج از کشور باید به معرفی خلیج فارس بپردازند

کار اصلی معرفی خلیج فارس باید به سفارت‌خانه‌ها و نمایندگان فرهنگی ایران در خارج از کشور سپرده شود.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی  باشگاه خبرنگاران حاضر درمحل؛ "احمد خرم" دبیر مراسم پاسداشت روز ملی خلیج فارس گفت: خلیج فارس در گران‌بها و گنجینه‌ی ارزشمند سرمایه ای است.

وی افزود: ما هنوز به دریای خلیج فارس نپرداختیم ومدت 35 سال است که از کنار آن  گذر کردیم اما در بطن آن وارد نشدیم.

این همایش که امسال که چند سال گذشته برگزار شده به دنبال آن شورای عالی خلیج فارس به ریاست رییس جمهور تشکیل می‌شد. اما متاسفانه در سال‌های گذشته این شورا تعطیل بود.

خرم تصریح کرد: دبیر شورای عالی خلیج فارس نیز وزیر امور خارجه است. ما برای جا انداختن خلیج فارس و اعتلای آن در داخل کشور مشکل نداریم. همه ایرانیان این دریا را به نام خلیج فارس می‌شناسند.

دبیر مراسم پاسداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: در سال‌های آینده باید پیگیری کرد که شورای عالی خلیج فارس فعالیت خود را در زمینه‌ی معرفی خلیج فارس انجام دهد.

وی ادامه داد: کار اصلی معرفی باید به خارج از کشور، سفارت‌خانه ها و نمایندگان فرهنگی سپرده شود و نقش NGO ها در این زمینه پررنگ شود.

خرم تصریح کرد: با بیش از چهار میلیون ایرانی درخارج از کشور زندگی می‌کنند که می‌توانند در غالب NGO ها می توانند خلیج فارس را معرفی کنند.

دبیر مراسم پاسداشت روز ملی خلیج فارس بیان کرد: NGOهایی که در داخل در باره خلیج فارس کار می کنند بیش از دوماه از فعالیت آن‌ها نمی‌گذرد امیدواریم در سال‌های آینده جمعیت این نوع NGOها افزایش پیدا کند و نام خلیج فارس را در منطقه و در سطح جهان معرفی و جا بیاندازند.

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار