در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

درد گردشگری با تبدیل سازمان به وزارتخانه دوا نمی‌شود

کارشناسان حوزه گردشگری تدوین سندی راهبردی برای این صنعت را مؤثرتر از تبدیل سازمان آن به وزارتخانه می‌دانند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌های گذشته بود که یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد تأسیس وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به جای سازمان داد. طرحی که در ابتدا مورد توجه بسیاری از کارشناسان قرار گرفت و در گام بعد تمام کارشناسان منتظر مزایای این طرح شدند چرا که صنعت گردشگری کشور دومین بنیان اقتصادی کشور بعد از نفت و سکوی اول درآمدزایی غیر نفتی برای کشور است.

اولین تغییر این نهاد برداشتن انحصار دولت از صنعت گردشگری و باز شدن دست مجلسی‌ها در این حوزه است.

اما صرف نظر از هر نوع نگاه سیاسی اگر بخواهیم دید کارشناسانی به این موضوعه داشته باشیم کارشناسان در این مرحله مخالف این تغییر هستند.

زهره جوان بخت، کارشناس فعال در صنعت گردشگری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مشکل این روزهای گردشگری تبدیل سازمان به وزارتخانه نیست بلکه بخشی نگری است که در این حوزه حاکم است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 27 سازمان و نهاد دولتی در این زمینه مشغول به کار هستند که هر یک استراتژی خاص خود را برای این صنعت دارند.

این کارشناس حوزه گردشگری لزوم تدوین سندی راهبردی برای این صنعت را ضروری دانست و تأکید کرد: اگر بخواهیم در این صنعت رشد داشته باشیم ابتدا باید سندی راهبردی در این خصوص تدوین شود و تمام ارگان‌های فعال در این صنعت ملزوم به پیروی از آن باشند.

جوان بخت تصریح کرد: اگر این سازمان به وزارت‌خانه تبدیل شود با تغییر دولت و مجلس ساختار آن تغییر می‌کند که این تغییرات به ضرر گردشگری است.

این کارشناس در پایان گفت: علاوه بر این استفاده از تجربه کشورهایی که این سند راهبردی را تدوین کرده‌اند نشان می‌دهد که این امر می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مدون سبب توسعه گردشگری شود. کشورهایی همچون چین، تایلند، مالزی، ترکیه و هند نمونه‌های بارز این سند راهبردی هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار