مازندران/

رکابزن تبریزی به بهشهر رسید

دوچرخه‌سواری تبریزی که با شعار اراده ملی برای زمین پاک دو هفته پیش رکابزنی‌ خود را از تبریز آغاز کرده بود به بهشهر در شرق مازندران رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سجاد صدیق‌پور جوان 22 ساله تبریزی، دوم اردیبهشت همزمان با روز زمین پاک از زادگاهش تبریز، رکابزنی را به مقصد گرگان آغاز کرده بود.

وی صبح امروز به بهشهر رسید و مورد استقبال مسئولان، به ‌ویژه رئیس حفاظت محیط زیست این شهرستان قرار گرفت.

صدیق‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در بهشهر، گفت: علاقه زیادی به محیط زیست دارم و خواستم تا علاقه‌ و البته نگرانی‌ام از وضعیت محیط زیست به‌ویژه زمانی‌که زباله‌ها را در تفرجگاه‌ها و حاشیه شهرها می‌بینم، نشان دهم.

این دوستدار محیط زیست اظهار داشت: با شعار اراده ملی برای زمین پاک، رکابزنی را آغاز کردم و 12 روز است که در راه هستم، استقبال فعالان محیط زیست و مسئولان شهرهای مختلف از این کار، غیرقابل توصیف است اما همه باید تلاش کنیم که محیط زیست را از حالت فعلی بیرون بیاوریم و فکری برای استفاده آیندگان بکنیم.

وی بیان داشت: تا امروز، یک‌هزار و 50 کیلومتر را طی کردم، و حدود 100 کیلومتر دیگر تا مقصدم(گرگان)، را باید رکاب بزنم.

صدیق‌پور که با هزینه شخصی خود، دست به این مسافرت هیجانی زده است، هدف اصلی خود را ترویج مدیریت پسماند عنوان کرد که بیشترین نگرانی‌اش، از بابت رها کردن کیسه‌ها و ظرف‌های پلاستیکی در دل طبیعت است.

وی، دو روز دیگر به شهر گرگان خواهد رسید و تاکنون از شهرهای سراب، اردبیل، آستارا، اَسالم، رشت، رامسر، نوشهر، محمودآباد و ساری عبور کرده و صبح امروز به بهشهر رسید.

این رکابزن تبریزی، البته می‌خواهد سلام مارال و شوکای «ارسباران» را به مارال و شوکای گلستان، هم برساند.

صدیق‌پور پیش از این هم با شعار«انسان‌های سبز،‌ طبیعت سبز» و با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و احترام به طبیعت، حرکت خود را از شمال غربی‌ترین نقطه‌ی ایران(مرز بازرگان) آغاز کرد و پس از 32 روز و با طی دو هزار و 923 کیلومتر رکابزنی در طولانی‌ترین قطر ایران، به سفرش در جنوبِ شرقی‌ترین نقطه‌ی کشور(خلیج گواتر)پایان داد.


برچسب ها: رکابزن ، بهشهر ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.