25 اتفاق احتمالی جام جهانی 2014

در آستانه برگزاری جام جهانی 2014 برزیل سوال های خاصی در ذهن علاقه‌مندان به فوتبال وجود دارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جام جهانی 2014 برزیل کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران باید در گروه F برابر تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین به رقابت بپردازد.

بلیچر ریپورت در گزارشی 25 اتفاق احتمالی جام جهانی 2014 که ذهن هواداران به فوتبال را به خود مشغول کرده را معرفی کرده است که به نقل از ایسنا در زیر می‌خوانیم:

1-آیا دیگو کاستا ارزش این همه جنجال را داشت؟

دیه گو کاستا مهاجم گلزن اتلتیکو مادرید قبل از شروع جام جهانی با گل هایی که به ثمر رساند توجه تیم‌های ملی برزیل و اسپانیا را به خود جلب کرد. درگیری اسکولاری و دل بوسکه برای دعوت از این بازیکن چند هفته ای بالا گرفته بود تا اینکه خود کاستا اعلام کرد دوست دارد برای اسپانیا به میدان برود. او می توانست برای دو تیم ملی بازی کند.

کاستا در نهایت اسپانیا را برای بازی کردن انتخاب کرد، چیزی که باعث عصبانیت لوئیس فلیپه اسکولاری شد و در مصاحبه با مجله فورفورتو آن را پشت کردن به کشور و هواداران برزیلی عنوان کرد.

2-آیا تیم بدون امتیاز در جام جهانی خواهد بود؟

برای برخی از کشورها رویای جام جهانی می تواند تبدیل به یک کابوس شود. تعدادی از ضعیف ترین نتایج در مراحل گروهی رقم خورده است. کنار رفتن از مسابقات بدون کسب حتی 1 امتیاز می تواند تلخ‌ترین نتایج یک کشور در جام جهانی باشد.

تاکنون 9 تیم در جام جهانی موفق به کسب امتیاز نشده اند، هیچ کدام از این 9 تیم در جام جهانی 2014 حضور ندارند. یونان در 6 بازی خود در جام جهانی 1 برد و 5 باخت کسب کرده است و به همین خطر کاندیدای اصلی تیم هایی است که احتمال بدون امتیاز ماندن انها در جام جهانی وجود دارد.

3- آیا کلمبیا، تیم محبوب پله جز مدعیان جام خواهد بود؟

در جام جهانی 1994، پله اسطوره فوتبال برزیل عنوان کرد که کلمبیا یکی از شانس های قهرمانی در جام جهانی است.پیش بینی پله درست از آب درنیامد و تیم با استعداد و جوان کلمبیا در همان دور اول از گردونه مسابقات کنار رفت. اما اتفاق ناگوارتر برای این تیم در بازگشت به کلمبیا رخ داد و آندرس اسکوبار مدافع این تیم به خاطر گل به خودی در بازی مقابل امریکا در بازگشت به کشور توسط یک مالباخته در شرطبندی کشته شد.این بار دوباره کلمبیا با تیمی بسیار خوب به جام جهانی برگشته است و شانس زیادی برای صعود از گروهش دارد. آیا این بار پیش بینی پله درست از آب درخواهد آمد؟

4- آیا مارک شوآرزر پیرترین بازیکن جام جهانی می شود؟

مارک شوآرزر دروازه بان 41 ساله چلسی سال گذشته از بازی های ملی خداحافظی کرد. او در بازی مقابل اتلتیکومادرید و لیورپول در نیمه اول به میدان آمد و نمایش قابل تحسینی داشت و نشان داد که هنوز می تواند در سطح بالایی بازی کند. باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان فدراسیون فوتبال استرالیا می توانند او را برای بازگشت به تیم ملی متقاعد کنند و او تبدیل به مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی شود یا خیر؟

5- آیا تیم شگفتی‌ساز بلژیک می تواند تا مراحل بالا پیش برود؟

تیم ملی بلژیک بازیکنان جوان زیادی در ترکیب خود دارد که همه آماده درخشش در جام جهانی هستند. ادن هازارد، کوین دی بروین، روملو لوکاکو، تیبوت کورتوآ و کریستین بنتکه تعدادی از این بازیکنان هستند. بازیکنان جوان و آینده‌دار زیادی در تیم ملی بلژیک وجود دارند که می توانند برای اولین بار حضور در جام جهانی برزیل را تجربه کنند.بلژیک همچنین بازیکنان باتجربه ای مثل ونسنت کمپانی، آکسل ویتسل، مروان فلاینی و دانیل فن بویتن را در ترکیب خود دارد. جام جهانی می تواند برای بازیکنان مارک ویلموتس جذاب شود و باید منتظر درخشش آن ها بود.

6- آیا روی هاجسون در گرمای مانائوس ذوب می‌شود؟

تیم ملی انگلیس در مرحله گروهی با یکی از سخت ترین قرعه ها روبه رو شده است و هاجسون هم در گفت و گو با بی بی سی این مسئله را تایید کرده است. او همچنین درباره شرایط آب‌و هوایی برزیل نیز گفت: ایده آل نیست، بازی در گرمای شدید آمازون و مانائوس خیلی سخت خواهد بود. این جور صادقانه حرف زدن هاجسون باعث شد تا انتقادات زیادی از او در انگلیس شود.

انگلیس 14 ژوئن در مانائوس به مصاف ایتالیا خواهد رفت، این بازی برای تیم روی هاجسون حیاتی خواهد بود و آن ها در صورت گرفتن نتیجه می توانند به بازی مقابل کاستاریکا و اروگوئه امید داشته باشند. اما رطوبت 80 درصدی در این کشور مشکل اصلی هاجسون در جام جهانی خواهد بود.

7- آیا امیدی به دیدن فوتبال هجومی هست؟

با پیوستن خراردو مارتینو به بارسلونا و پیوستن مارچلو بیلسا به المپیک مارسی، فوتبال تهاجمی آرژانتین در برزیل تنها 1 نماینده خواهد داشت و آن خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی شیلی است.خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی شیلی یکی از پیروان فوتبال تهاجمی است، فوتبالی که پایه اصلی آن پرس شدید و بدون وقفه و فوتبال تهاجمی است. شیلی در میان مدعیان جایی ندارد، اما این تیم می توانند یکی از جذابت ترین تیم های جام جهانی باشد.

8- سرنوشت این گوشت چه می‌شود؟

در سرزمینی که گاو پادشاه است، تیم ملی آرژانتین نیز تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت و اشتراکات خود را حفظ خواهد کرد. این تیم پرطرفدار در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با سرمربیگری دیگو آرماندو مارادونا نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

در این جام جهانی نیز باید ببینیم عملکرد سابه‌یا چه خواهد بود و آیا نمایش آرژانتین باعث اخراج او از تیم ملی این کشور می شود یا خیر. در واقع آرژانتین همیشه مثل گوشتی است که اگر زیاد روی آتش بماند سوخته می شود.

9- آیا طلسم آلمان شکسته می شود؟

فکرکردن به جام جهانی بدون حضور قدرتمند آلمان سخت است. این تیم در سه دوره گذشته همیشه در جمع چهار تیم برتر بوده است و هیچ گاه در هشت سال اخیر در مرحله یک چهارم نهایی حذف نشده است.

اما در عملکرد ژرمن‌ها یک نقطه سیاه دیده می شود. آلمان ها جام های جهانی 2006 و 2010 را با مقام سومی به پایان رساندند. مردان یوآخیم لو و به طور کل بازیکنان آلمان پس از اتحاد دوباره آلمان شرقی و غربی موفق نشدند قهرمان جام جهانی بشوند و تمام سه قهرمانی آلمان ها در جام جهانی مربوط به آلمان غربی است. باید دید که آیا در سال 2014 رویای قهرمانی در جام جهانی به سرانجام خواهد رسید یا خیر؟

10 - آیا بازیکنان منچستریونایتد می توانند عنوانی را به دست آورند؟

قطعا هواداران و بازیکنان منچستر یونایتد در اولین فصل بازنشستگی سرآلکس فرگوسن بدترین فصل خود را سپری کردند. اما جام جهانی و قهرمانی یکی از بازیکنان آن ها می تواند اتفاقی ویژه برای شیاطین سرخ باشد.چهار بازیکن یونایتد یعنی وین رونی ( انگلیس)، روبین فن پرسی (هلند)، خوان ماتا ( اسپانیا) و آنتونیو والنسیا (اکوادور) می توانند در کمتر از دو ماه دیگر جام قهرمانی را در دستان خود ببینند.

قهرمانی در جام جهانی چیزی است که یک بازیکن فوتبال آرزوی آن را دارد و می تواند فصل کابوس وار گذشته را به دست فراموش بسپارد.

11- آیا جرارد کاپیتان افسانه ای می شود؟

اگر صادقانه و به دور از تعصب صحبت کنیم، شانس قهرمانی انگلیس دراین جام جهانی تقریبا صفر است. اما همانطور که در ابتدا فصل شانس قهرمانی لیورپول نیز صفر بود جام جهانی نیز می تواند به شکل دیگری رقم بخورد. اسطوره لیورپول که در آستانه کسب اولین قهرمانی خود در لیگ برتر است، در برزیل به دنبال تکمیل کلکسیون افتخارات خود خواهد بود. اگر لیورپول و انگلیس هر دو در این دو جام قهرمان شوند، جرارد اولین کاپیتانی خواهد بود که دو جام داخلی و خارجی را در یک فصل بالای سر برده است.

12- اولین مدعی حذف شده کدام تیم است؟

این یک منطق است؛ زمانی که 32 تیم در یک رقابت شرکت می کنند احتمال سقوط تیم‌های بزرگ و مدعی نیز وجود دارد.

در جام جهانی 2010، ایتالیا و فرانسه دو فینالیست جام جهانی2006 آلمان موفق نشدند از گروه های خود صعود کنند و با یک نمایش ضعیف از دور رقابت‌ها حذف شدند. امسال نیز با توجه به حضور ایتالیا، انگلیس و اروگوئه در یک گروه شاهد حذف زود هنگام حداقل یک تیم خواهیم بود.

13- آیا هلند بالاخره قهرمان می شود؟

هلند یکی از بدشانس ترین تیم های تاریخ جام جهانی بوده است که در 3 دوره این رقابت‌ها به نایب قهرمانی رسیده است. آخرین تراژدی آن ها در فینال جام جهانی پس از فینال های 1974 و 1978 در فینال 2010 با حضور ستارگانی چون روبین فن پرسی، آرین روبن و وزلی اسنایدر رقم خورد و لاله های نارنجی باز هم نایب قهرمان شدند.

14- سوپر ماریو چه دسته گلی را به آب خواهد داد؟

مهاجم جنجالی میلان یکی از پرحاشیه‌ترین بازیکنان کنونی فوتبال است. جام جهانی برای او یک مهمانی است و او قطعا به دنبال درد سر می گردد تا در خارج از مستطیل سبز همه نگاه ها را به خود جلب کند.

سوپر ماریو و یارانش در برزیل کار آسانی را در پیش ندارند و در دور مقدماتی باید به مصاف انگلیس اروگوئه و کاستاریکا بروند اما در این که نام بالوتلی به تیتر یک روزنامه ها در زمان جام جهانی تبدیل خواهد شد شک چندانی نیست.

15- آیا روند سینوسی فرانسه ادامه پیدا می کند؟

عملکرد فرانسه در جام‌های جهانی اخیر کاملا سینوسی بوده است. یک پیروزی بزرگ در جام جهانی 1998 و سپس با ناکامی در جام جهانی 2002 همراه بود. این ناکامی با رسیدن به فینال جام جهانی 2006 آلمان به دست فراموشی سپرده شد اما عملکرد فوق العاده بد خروس ها در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی همه را نا امید کرد. حال باید ببینیم آیا فرانسه می تواند در جام جهانی 2014 برزیل موفق باشد و این روند سینوسی را ادامه دهد یا خیر؟

16- چه تیمی اروگوئه 2014 خواهد شد؟

جام جهانی 1950 همچنان غمگین‌ترین جام جهانی تاریخ برای برزیلی‌ها است. جایی که سلسائو با نتیجه 2 بر یک در خانه از اروگوئه شکست خورد و جام را تقدیم اروگوئه کرد. شکستی که موجب شد تا بازیکنان اروگوئه به شکل مخفیانه از برزیل خارج شوند و برزیل نیز رنگ لباس های خود را عوض کند.

اما اکنون پس از 64 سال جام جهانی باز هم در برزیل برگزار می شود. آرژانتین یکی از آن تیم هایی است که می تواند با برزیل در فینال رو به رو شود.باید دید آیا تاریخ باز هم تکرار خواهد شد یا خیر!

17- کدام تیم از آمریکای مرکزی بالاتر می رود؟

تیم ها آمریکای شمالی از اولین جام جهانی درسال 1930 تاکنون همیشه در این جام حاضر بوده اند. اما عملکرد تیم های این قاره همواره چندان جالب نبوده است. در واقع، ایالات متحده آمریکا در سال 1930 اولین تورنمنت را خوب شروع کرد اما در ادامه برابر استرالیا با نتیجه 6 بر یک شکست خورد.از آن زمان، یک بار آمریکا (در سال 2002) و دو بار مکزیک ( هر دو بار در خانه در سال 1970 و 1986) به هشت تیم پایانی رسیده اند. این به خوبی آن است که توسط یک تیم از منطقه آمریکای مرکزی بدست آمده است. آیا نماینده های این قاره می توانند در برزیل 2014 به مراحل بالا راه پیدا کنند؟

18- آیا نیمار می تواند برزیل را به رویای بزرگ برساند؟

برزیل با مزیت بازی در خانه، یکی از اصلی ترین مدعیان جام جهانی 2014 است. حتی بیشتر وقتی که به این فکر می کنید که تیم لوئیس فیلیپه اسکولاری از دروازبان تا مهاجم نوک از بازیکنانی پر استعداد تشکیل شده است.اما به نظر می رسد یک نفر بیشتر از بقیه تاثیرگذار باشد. مهاجم بارسلونا، نیمار، که در کشور خودش بسیار محبوب است و انتظار می رود تیمش را به سوی قهرمانی هدایت کند. آیا این بازیکن جوان می تواند زیر یک فشار بزرگ توانائی های خود را نشان دهد و راه کسانی همچون پله، رونالدو و روماریو را در فوتبال در پیش بگیرد؟

19- آیا اسپانیا می تواند از قهرمانی خود دفاع کند؟

کتاب های رکورد به خوبی نشان می دهد که وظیفه اسپانیا در برزیل 2014 به هیچ وجه آسان نیست. فقط دو تیم در تاریخ، ایتالیا (1934 و 38) و برزیل (1958 و 62) ، توانستند قهرمانی خود را در جام جهانی تکرار کنند.اسپانیا قصد دارد در اقدامی بی سابقه در چهار جام مهم (یورو- جام جهانی - یورو - جام جهانی) به قهرمانی برسد. یکی از بهترین تیم های 2014 لاروخا است که با اضافه شدن دیگو کاستا به نوک خط حمله این تیم، خطرناک‌تر نیز شده اند.

20- آیا فیل بزرگ می تواند دو قهرمانی کسب کند؟

برزیل پس از دورانی ناموفق زیر نظر مانو منزس، لوئیر فلیپه اسکولاری را مجددا به نیمکت خود برگرداند. کسی که در جام جهانی 2002 موفق شد همراه برزیل به قهرمانی برسد. تجربه بی عیب و نقص او در جام جهانی و قهرمانی در سال 2002 بی شک به او در این زمینه کمک فراوانی خواهد کرد که در جام جهانی 2014 نیز برزیل را به قهرمانی برساند.مربی سابق چلسی و تیم ملی پرتغال می تواند رکوردی ویژه برای خود رقم بزند. اگر او با برزیل جام جهانی را ببرد، او توانسته که با یک تیم دو بار جام جهانی را ببرد. رکوردی که با مربی سابق ایتالیا ویتوریو پوزو برابری خواهد کرد.

21- آیا پیش‌بینی آفریقائی پله به حقیقت می پیوندد؟

این شاید یکی از عجیب‌ترین پیش بینی‌های پله باشد. پیروز سه جام جهانی و اسطوره‌ی سانتوس پیش بینی کرده بود که تا قبل از 2010، یک تیم آفریقائی قهرمان جام جهانی شود.حالا اگر پیش بینی پله درباره تیم‌های آفریقایی در کشور برزیل به حقیقت بپیوندد، ناراحت نخواهد شد؟ الجزایر، کامرون، غنا، ساحل عاج و نیجریه نمایندگان قاره آفریقا در جام جهانی 2014 هستند و با توجه به این که آنها از قهرمانی دور هستند و شانس کمی برای موفقیت دارند، پله بیش از پیش مظطرب خواهد بود.

22- آیا مسی مارادونا را شکست می‌دهد؟

لیونل مسی چیزهای باورنکردنی ای در فوتبال بدست آورده است. او در آرژانتین محبوبیت خاصی دارد. با این حال او برای اثبات بزرگی‌اش نیاز دارد که با دیگر اسطوره آرژانتین یعنی مارادونا در زمینه برابر شود. نابغه قد کوچک (مارادونا) آلبی‌سلسته را در جام جهانی 1986 قهرمان کرد ولی بازی های مسی در سطح ملی با بازی های فوق العاده او با تیم باشگاهی‌اش بارسلونا بسیار متفاوت است. آیا او می تواند در سومین جام جهانی اش عملکرد خوبی داشته و نکات منفی را از یادها ببرد؟

23- آیا کریستیانو رونالدو قهرمانی جهان را به توپ طلایش اضافه می کند؟

برای کریستیانو سال 2013 بسیار خوب بود. او بالاخره مسی را در جایزه توپ طلا شکست داد و برای یک بار دیگر بهترین بازیکن جهان شد.حالا رونالدو امیدوار است تا در جام جهانی 2014 نشان دهد که او در مسیر افتخار قرار گرفته است. یک عملکرد درخشان برای این مهاجم و پرتغال در جام جهانی می تواند منتقدین او را کاملا ساکت کند.

24 - آیا اروگوئه "ماراکانزو" را تکرار می‌کند؟

فینال جام جهانی 1950 یک بازی خاطره انگیز برای اروگوئه بود. آن ها در اوایل بازی در ریو و ورزشگاه ماراکانا عقب افتادند. ولی در مقابل 200 هزار تماشاچی با گل های خوان شیافینو و آلسیدس گیجا بازی را پیروز شدند. بازی ای که در ذهن همگان با نام "ماراکانزو" مشهور شد.آن پیروزی تاثیر زیادی روی تیم ملی اروگوئه داشته است. تا حدی که اسکار تابارس سرمربی اروگوئه اخیرا گفته است که نمی خواهد خاطرات سال 1950 تا قبل از شروع جام به میان بیاید.

25- آیا برزیل می تواند "ماراکانزو" را از ذهن‌ها پاک کند؟

خاطرات 1950، برای اروگوئه ای ها بسیار شیرین است و به همانقدر برای طرفداران برزیل غیرقابل تحمل و زجرآور. آن باخت در ماراکانا هنوز هم به عنوان تلخ ترین خاطره فوتبال ملی برای آن ها به جای مانده است.بعد از 64 سال از آن اتفاق، فینال جام جهانی باز هم در این ورزشگاه است. مهم نیست که حریف کیست. انتظار می رود که برزیل یکی از تیم های حاضر در آن دیدار باشد.هیچ چیز به غیر از یک برد التیام بخش برای برزیل کافی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۲۲:۱۲ ۲۰ تير ۱۳۹۳
بدک نبود
آخرین اخبار