پروپاگاندای رسانه‌ای آمریکا در خصوص حوادث اوکراین

وزارت امور خارجه آمریکا در کنار فرافکنی‌های رسانه‌ای و ارائه تصویری غلط از حوادث اخیر اوکراین، اكنون در تلاش است در كنار اظهارات تامل برانگیز كری - كه شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه را به ابزار پروپاگاندای پوتین متهم كرده، به گسترش این برداشت آمریکایی در بین افكار عمومی جهان دامن بزند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، کنسرسیوم نیوز در مقاله‌ای به قلم "رابرت پری" نوشت: در 29 آوریل، ریچارد استینگل ، معاون وزیر امور خارجه در دیپلماسی عمومی ، در اقدامی همسو با جان كری ، انتقادات گسترده‌ای از عملكرد رسانه‌ای شبكه RT روسیه داشت . 

استینگل این شبكه روسی را به ارائه تصویری خطرناک و نادرست از دولت کودتایی و مشروع اوکراین (دست نشانده آمریكا) ، با استناد به نمونه‌هایی از فاشیسم، ضد سامی‌گری و تروریسم رژیم کیف ، متهم كرد .

استینگل در اظهارات خود مدعی بود که ، تفاوت میان اخبار و تبلیغات (پروپگاندا) را بخوبی می‌داند ، چرا که هفت سال به عنوان سردبیر تایم فعالیت داشته است (!) .

 استینگل ، پروپاگاندا را به "انتشار عمدی اطلاعاتی که شما به نادرست بودن و یا گمراه کننده بودن آن ، به منظور نفوذ بر افكار عمومی و مخاطبان گروه هدف ، می‌داند و چنین ادعا می‌كند كه شبکه RT یك ماشین تحریف است ، نه یک سازمان خبری " . 

یکی از قانون‌های اساسی روزنامه نگاری ؛ "نشان دهید و اثبات كنید ، به ادعا و گفتن اكتفا نكنید" ، اما استینگل ظاهرا در طول هفت سال فعالیت ژورنالی خود در مجله تایم این قانون را یاد نگرفته است .

با این وجود ، استینگل شبکه RT را به فرافكنی و دروغ ، اعم از اتشار اخبار جعلی از تظاهرات خشونت‌بار با حضور تک تیراندازها ، تا تكرار اتهامات مکرر که کیف در آتش خشونت ، فاشیسم و احساسات ضد یهودی گرفتار شده است ، متهم می‌كند و معتقد است این دروغ‌ها ، توسط RT در قالب اخبار ساختگی پخش شده‌اند . 

دولت آمریکا، رسانه‌های آمریکا و معترضان میدان Maidan ، همسو با هم ، رئیس جمهور اوكراین ، ویكتور یانوكوویچ را در رابطه با تك تیراندازها متهم كردند (!) ، هر چند وی صدور هرگونه دستور شلیك به تظاهركنندگان را تكذیب كرد و آنرا یك نوع اقدام تحریك آمیز برای برانگیختن خشونت مردم دانست ، اما برای پیشبرد برنامه‌های غرب ، بهره‌برداری از این تظاهرات قابل حدس بود . 

در این رابطه ، دو مقام اتحادیه اروپا ، اورماس پائت ، وزیر امور خارجه استونی و کاترین اشتون رئیس امور خارجی اتحادیه اروپا ، در یک تماس تلفنی ، احتمال دخالت مستقیم عناصر معترضان در تیراندازی‌ها را کم نداستند !

پائت در این تماس تلفنی به اشتون می‌گوید ؛ (منتشر شده در گاردین) " آنچه می‌توان حدس زد این است که ، مسئولیت تك تیراندازها با یانوکوویچ نیست ، مسئول این حادثه كسی از ائتلاف جدید می‌باشد" . 

به عبارت دیگر  ، استینگل با اشاره به گزارش آرتی ، در مورد نقش احتمالی معترضان در حمله تک تیرانداز ، فرض وی مبنی بر این که آرتی  آگاهانه به دروغ پراكنی در مورد این نقش احتمالی ، خود نوعی ادعای غلط است .

 علاوه بر این، استینگل یقینا در مورد صلح آمیز نبودن تظاهرات میدان Maidan كاملا آگاهی داشته است .واقعیت این است که ، وزارت امور خارجه آمریكا عامدانه در تلاش برای مخفی کردن نقش بسیار مهم شبه نظامیان نئو نازی در سرنگونی دولت منتخب یانوکوویچ است . از طرفی ، گروه های راست افراطی در ماجرای کودتای اوکراین ، شخصا یك تیپ 100 نفره را برای انجام حملات نهایی سازماندهی كرده بودند که صحت این موضوع توسط معترضان میدان Maidan نیز تصدیق شده است . 
همچنین فیلم‌های خبری زیادی از این معترضان در میدان Maidan وجود دارد كه صحنه پرتاب کوکتل مولوتف به پلیس ، را اثبات می‌كند ! . آیا استینگل واقعا از دخالت عناصر نئو نازی‌ها از جناح راست و حزب سووبودا ، و خشونت‌بار بودن این تظاهرات ، اطلاع نداشت ؟ 
در این سناریو ، تقریبا کل مجموعه مطبوعاتی ایالات متحده در برنامه پروپاگاندای دولت ایالات متحده علیه یانوکوویچ ، در طول و پس از سرنگونی دولت منتخب اوکراین ، به این جبهه نرم ملحق شده اند ، حال چرا غرب انتظار دارد تا شبکه‌های خبری جهان مانند آرتی در این مورد چشمان خود را ببندند ! .
به گزارش بنگاه خبری بی بی سی، که توسط دولت بریتانیا تامین مالی می‌شود ، به این موضوع اشاره می كند كه ؛ "بخاطر مشاركت مهم و سازنده گروه های راست افراطی ، آنها در دولت جدید چهار وزارت خانه را در اختیار خواهند داشت " .
از همه مهمتر اینكه ، رئیس جدید امنیت ملی ، آندری پاروبی ، یکی از نئو نازی‌ها می‌باشد . 
او حزب سوسیال ملی اوکراین را در سال 1991 ، با ترکیب ناسیونالیسم افراطی اوکراین با کاراکترهای نئو نازی ، تاسیس كرد.
 آندری پاروبی ، گروه شبه نظامی، "میهن پرستان اوکراین" را نیز تشكیل و عنوان "قهرمانان اوکراین" را به آنها داده است .
در طول تظاهرات اوكراین ، با هدف سرنگونی یانوکوویچ ، آندری پاروبی ، فرمانده "Euromaidan،" یا همان شورش کیف بود . 
میدان اروپا (یورومیدان Euromaidan) اصطلاحی است که به موج اعتراضات و ناآرامی‌های مردمی در اوکراین اطلاق می‌شود که آغازگر آنها تظاهرات مردمی شب ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۳ در کی‌یف، به منظور تحقق اتحاد و یکپارچگی بیشتر با اتحادیه اروپا ، قلمداد می‌شود. 
در اواسط ماه آوریل ، به عنوان رئیس امنیت ملی رژیم جدید و در مواجهه با شورش مناطق شرقی اوكراین ، آندری پاروبی در پی تجمیع برخی از کهنه سربازان شبه نظامی خود ، در گارد ملی ، برای مبارزه با معترضان ضد رژیم کودتایی ، برآمد .
پاروبی در توییتر این چنین می‌نویسد : "واحد مرکزی گارد ملی ، متشکل از داوطلبان میدان Maidan ، امروز صبح به خط مقدم -در مناطق شرقی - فرستاده شده‌اند ."
برخی از نئو نازی های اوکراین ، در مقایسه با دیگر گروه‌های قومی در اوکراین ، از جمله روس‌های شرق اوكراین ، خود را نژاد برتر می‌دانند . 
آنچه مسلم است این است كه ، بسیاری از معترضان میدان Maidan ، در حمایت از برقراری روابط اروپا (الحاق به اتحادیه) در این میدان حضور داشتند و "شبه نظامیان نئو نازی"  ، برای به سرانجام رساندن درگیری نهایی در فوریه 20 - 22 به صفوف معترضان پیوستند. 
 اصرار استینگل بر پروپاگاندا بودن خبرهای RT در مورد شرایط آشوب كیف ، جای بسی تامل دارد .  واقعیت ناخوشایند دیگر این‌ست كه ، نیروهای راست افراطی در چند روز گذشته ، با دیگر معترضان میدان Maidan نیز درگیر شده‌اند . برخی از این ملی گرایان پاداش بیشتری را برای نقش‌افرینی آنها در سقوط یانوکوویچ و برخی سرکوب شدیدتر آشوب های شرق روسیه را خواهان هستند.
استینگل به هرگونه مخالف اوکراینی‌ها به بیرون راندن روسیه از این کشور (شرق) ، از واژه "تروریست" بودن استفاده می‌کند با این حال، كاربرد واژه "تروریست " که كلمه‌ای کاملا توهین آمیز  است ، باید یادآور شد که  این كلمه هرگز توسط RT استفاده نشده است ، اما رژیم كیف و وزارت امور خارجه آمریکا علیه معترضان ضد رژیم (دست نشانده) در شرق اوکراین بارها از ان استفاده کرده‌اند ! واقعیت امر این است كه آنها طوری رفتار نكرده‌اند كه بتوان برچسب "تروریست" بودن را به آنها زد .!
معترضان روس در شرق ، در کشتن بی رویه شهروندان ، برای مقاصد سیاسی تاكنون درگیر نشده اند ( تعریف کلاسیک از "تروریسم" ) . با این حال، رژیم کودتایی در کیف بارها و بارها از برنامه های خود برای "مبارزه با تروریسم" در شرق روسیه دم زده است . به عبارت دیگر، طرف مورد حمایت استینگل به آنچه RT را متهم می‌سازد ، گناهكارتر است .
  خبر RT مبنی بر سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری ایالات متحده آمریکا در کودتای اوکراین ،  برگرفته از سخنرانی عمومی معاون وزیر امور خارجه برای امور اروپا ، ویکتوریا نولند، برای رهبران کسب و کار اوکراین و آمریكا در تاریخ 13 دسامبر می‌باشد . 
وی در این سخنرانی اظهار داشته است : " ما "بیش از 5 میلیارد دلار در آنچه برای فراهم شدن شرایط حضور اوکراین در اروپا لازم بوده است ، سرمایه گذاری كرده ایم . "
نولند از طرفداران پروپا قرص "تغییر رژیم" در اوکراین است .
 پیشتر ، ویکتوریا نولاند در تماس تلفنی با جفری پیات سفیر آمریكا در اوكراین ،  در مورد جانشینی یانوکوویچ ، حمایت خود از آرسنی یاتسنیوك را صراحتا اعلام کرده بود ، كه بعدها با کمک آمریکا ، به عنوان نخست وزیر اوكراین نیز انتخاب شد .
برخی دفتر "دیپلماسی عمومی " استینگل را ، به دلیل تحریف‌های بی پایان ، و دروغ هایی كه عمدتا در حمایت از "جوخه مرگ" رژیم السالوادور و شورشیان نیکاراگوئه کنترا  و غیره ..... انجام داده است ،   به عنوان "دفتر تبلیغات و دروغ" می‌شناسند ! در حال حاضر سیاست فعلی استینگل ، استاد فعلی "دیپلماسی عمومی" وزارت امور خارجه ، یکی از ناب ترین اظهارات "ریاكارنه " در تاریخ ریاکاری دولت آمریکا ، شناخته می‌شود . 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار