وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

مردم بهترین قاضی هستند/ "بهار کتاب" نشان از توجه رهبر انقلاب به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

مردم بهترین قاضی هستند و می‌توانند درباره‌ی تفاوت این دوره از نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته قضاوت کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دقایقی پیش علی جنتی وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران گفت: عرضه‌ی کتاب در سال جاری گسترده‌تر از سال‌های گذشته شده‌است و تعداد کتاب‌هایی که عرضه می‌شود بسیار زیاد است البته کتاب‌های خارجی که در بخش بین‌الملل عرضه‌ شده‌است نسبت به سال گذشته از اقبال گسترده‌تری از سوی مخاطبان برخوردار شده‌است.

وی افزود: ما آمار فروشی را که از ناشران گرفته‌ایم نشان دهنده‌ی این موضوع است و بسیار بالا است و کلیه‌ی ناشران هنگام مقایسه‌ی این موضوع نسبت به سال گذشته می‌گویند که این امر افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد:‌ البته بخشی از این آمار مربوط به بالا رفتن قیمت کتاب‌ها و بخشی به علت اقبال مخاطبان از نمایشگاه کتاب است.

"جنتی" عنوان کرد: کارهایی که در حاشیه‌ی نمایشگاه به صورت جنبی انجام شده و کتابی که در غرفه‌ی خلیج فارس ارائه شده به عنوان ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دارد و این غرفه، غرفه‌ی قابل توجهی است.

وزیر ارشاد ادامه داد: غرفه‌ی ترجمه بیش از 8هزار عنوان کتاب دارد که از زبان‌های دیگر به زبان فارسی ترجمه شده‌است.

وی ادامه داد: مردم بهترین قاضی هستند و قضاوت می‌کنند که نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته چقدر تفاوت داشته‌است. البته مجموعه‌ی مسئولان وزارت ارشاد و سایر نهادها از چند ماه گذشته با همکاری با یکدیگر بسیار زحمت کشیده‌اند که این نمایشگاه شکل بگیرد.  

وی همچنین اظهار داشت: همه‌ی این کارها در جهت اهداف بلندی است که بتوانیم فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را بالا ببریم و در این جهت مؤثر واقع شویم.

"جنتی" بیان کرد: من امروز برای رونمایی از کتاب "بهار کتاب" که مجموعه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته هنگام بازدید از نمایشگاه کتاب است و مجموعه‌ی بسیار خوبی در جهت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و نشان‌دهنده‌ی توجه رهبری نسبت به این موضوع است در این‌جا حضور پیدا کرده‌ام البته امروز از تمبر بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز رونمایی می‌شود. 
 
وی ادامه داد: وزارت ارشاد تمام تلاش خود را کرده و به تمام ناشرانی که مجوز دارند اجازه‌ی شرکت در این نمایشگاه را داده‌است و این موضوع خود یکی از دلایل شور و نشاط این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

"جنتی" خاطر نشان کرد: امیدوارم کسانی که به نمایشگاه می‌آیند بتوانند بهترین و بیشترین بهره را از این دوره از نمایشگاه ببرند البته از تمام شبکه‌های صدا و سیما که در این چند روزه فعال بوده‌اند و توانستند اتفاقات نمایشگاه را انعکاس بدهند صمیمانه تشکر می‌کنم.

 گفتنی‌است؛ وزیر ارشاد در پاسخ به
درباره حضور علیرضا مختارپور به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: راجع به این موضوع سؤال نپرسید. این سؤال ربطی به نمایشگاه کتاب ندارد. ما در حال حاضر در نمایشگاه کتاب هستیم، هر سؤالی راجع به این رویداد دارید بپرسید. - See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930216000879#sthash.c17WG0PX.dpuf
سؤالی درباره حضور علیرضا مختارپور به عنوان دبیرکل نهاد کتابخانه‌ها اظهار داشت: راجع به این موضوع سؤال نپرسید. این سؤال ربطی به نمایشگاه کتاب ندارد. ما در حال حاضر در نمایشگاه کتاب هستیم، هر سؤالی راجع به این رویداد دارید بپرسید.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار