با حضور وزیر ارشاد و رییس دفتر مقام معظم رهبری؛

"بهار کتاب" مقام معظم رهبری رونمایی شد

مراسم رونمایی "بهار کتاب" مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ دقایقی پیش مراسم رونمایی از "بهار کتاب" مقام معظم رهبری با حضور حجت‌السلام و المسلمین "گلپایگانی" و "علی جنتی" وزیر فرهنگ وارشاداسلامی در سالن ترجمه و صدور اندیشه‌های ایرانی واسلامی برگزار شد.

"علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم عنوان کرد: نقش کتاب و کتاب‌خوانی در ارتقای فرهنگ هر کشور نقش بسیار مهمی دارد این نقش در کشور ما به خوبی شناخته شده واین موضوع را می‌توانیم در اشتیاق فراوان مردم در نمایشگاه کتاب امسال ببینیم.

وی ادامه داد: اکنون رونمایی مجموعه فرمایشات رهبری در بازدید از نمایشگاه در سال‌های پیش است.

جنتی تصریح کرد: امروز شاهد برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب هستیم که مجموعه‌ی عظیمی از ناشران کشور آثار خودشان را عرضه کردند و می‌توان گفت این نمایشگاه تنها برای عرضه کتاب نیست بلکه باشگاه فرهنگی است و نشست تبادل نظرها است و این مسائل به ارتقای فرهنگ کشور کمک می‌کند.

وی ادامه داد: با برگزاری این نمایشگاه ونمایشگاه های دیگر می‌توانیم قدم های مثبتی برداریم و حتی با برگزاری نمایشگاههایی در خارج از کشور به انتقال فرهنگ کمک می‌کنیم.

وی برگزاری جایزه کتاب سال را تشویقی برای نویسنده‌های داخلی و خارجی خواند و خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها همه‌ی اقشار جامعه را به کتاب خوانی تشویق می‌کند و می‌توانیم از این گنجینه‌ی بزرگ بهره ببریم.

جنتی در پایان گفت: ما و همه‌ی برگزار کنندگان آمادگی داریم تا پیشنهادات ناشران فرهنگی، رسانه ها و مردم را با دل وجان بپذیریم.



انتهای پیام/ اس


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار