فروش گوشی های چینی به روش بدل اندازی+عکس متهمان

دو مرد که با روش بدل اندازی، گوشی های چینی را به طعمه های خود می فروختند از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، هفتم دی ماه سال گذشته فردی با مراجعه به دادسرای ناحیه 11 تهران و طرح شکایتی عنوان داشت که در زمان مراجعه به یکی از مراکز خرید و فروش گوشی های تلفن همراه قصد خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه اصل را داشته که با وجود پرداخت وجه نقد برای خرید گوشی مورد نظر خود ، پس از خرید گوشی و در زمان استفاده از آن متوجه بدل بودن گوش تلفن همراه شده است .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری به شیوه بدل اندازی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 11 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: پنجم دی ماه به پاساژ ... واقع در تقاطع خیابان جمهوری – حافظ مراجعه کردم . در آنجا شخصی که به ظاهر در حال فروش تلفن همراه بود ، با شخص دیگری در حال چانه زنی بر سر قیمت گوشی تلفن همراه بود که توجه مرا به خود جلب کرد . زمانی که درباره نوع گوشی و قیمت آن با او مشغول صحبت شدم ، وی با نشان دادن فاکتور خرید و کارتن گوشی تلفن همراه مدعی شد که گوشی را به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان خریداری کرده و در حال حاضر نیز تنها به علت نیاز مالی قصد دارد تا گوشی را به قیمت 800 هزار تومان بفروشد . در حالی که وسوسه ارزان بودن قیمت گوشی شده و با دیدن فاکتور و کارتن گوشی از اصل بودن اطمینان پیدا کرده بودم ، بلافاصله اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کرده و مبلغ 800 هزار تومان را به این شخص پرداخت کردم .
 
با توجه به اظهارات مالباخته ، کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی شکایت های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکاتی شدند که همگی به همین شیوه و شگرد و در زمان مراجعه به مراکز خرید و فروش گوشی تلفن همراه مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تمامی آنها با پرداخت وجوه چند صد هزار تومانی و حتی میلیونی ، گوشی های تلفن همراه چینی را دریافت کرده اند که قیمت آنها بیشتر از 150 هزار تومان نمی باشد .
 
با بهره گیری از اظهارات مالباختگان و انجام چهره نگاری و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبداری و صدور چک های بلامحل به نام میثم . ش 28 ساله شدند.تعدادی از مالباختگان میثم را به عنوان فروشنده و تعداد دیگری از مالباختگان نیز میثم را به عنوان فردی که قصد خرید گوشی تلفن همراه را داشته مورد شناسایی قرار دادند. با بهره گیری از این اطلاعات ، کارآگاهان اطمینان پیدا کدند که میثم با همدستی فرد دیگری اقدام به فروش گوشی های تلفن همراه بدل به مالباختگان کرده است .
 
با شناسایی میثم به عنوان یکی از متهمان پرونده ، کارآگاهان اداره چهاردهم با شناسایی مخفیگاه وی اقدام به دستگیری وی در شهرستان اسلامشهر کردند. میثم پس از دستگیری و در همان تحقیقات اولیه ، یکی از بچه محل های خود به نام مجید 29 ساله را به عنوان همدست معرفی کرد که بلافاصله مجید نیز در همان محل سکونتش دستگیر و به همراه میثم به اداره چهاردهم منتقل و پس از مواجهه حضوری ، هر دو نفر از سوی مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند .
 
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعترافات صریح متهمان به دهها فقره بدل اندازی گوشی های تلفن همراه در مراکز مختلف تجاری سطح شهر تهران و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان احتمالی ، دستور انتشار تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است . به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اشکان
۱۲:۰۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
انسان عقل داره بخدا..........لحظه ای جلوی مغازه فروش اون جنس باشی بیای واسه چند هزار تومان ارزانتر همون وسیله رو از دست فروش کنارش بخری بدون هیچ اعتمادی....عقلم چیزی خوبیه بخدا
Iran (Islamic Republic of)
نیما آزاد
۲۰:۱۰ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
من نیز مال باخته همین شخص هستم گوشی120هزارتومانی را 250هزارتومان به عنوان گوشی اصل به من انداخته است است
آخرین اخبار