6 کشته و زخمی در حمله خمپاره‌ای در فلوجه

در حملات خمپاره ای گرو‌ه‌های تروریستی در شهر فلوجه در استان الانبار عراق، تاکنون یک تن کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، در عین حال مسئولان عراقی اعلام کردند در حوادث خشونت بار پراکنده در شهرهای بعقوبه و تکریت در شمال شرق بغداد 11 نفر کشته شدند.

مسئولان عراقی به این خبرگزاری گفتند یک بمب کنار جاده ای هنگام عبور کاروان همراهان حاتم التمیمی بخشدار منطقه الوجیهیه منفجر شد که بر اثر آن دو نفر از محافظان او کشته شدند. همچنین انفجار بمب کنار جاده ای دیگری در روستای حد مکسر در شمال شرق بعقوبه موجب کشته شدن یک سروان و یک پلیس و دو غیرنظامی شد که نزدیک محل انفجار حضور داشتند. چهار نفر دیگر از نیروهای پلیس نیز در این حادثه زخمی شدند و شماری از فروشگاه های اطراف محل حادثه آسیب دید.

احمد الزکروشی بخشدار منطقه السعدیه گفت آتش سوزی که اعضای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در باغ های کشاورزی در منطقه السعدیه به راه انداختند موجب از بین رفتن پنج هکتار درخت میوه شامل نخل و مرکبات شد که چندین دهه تامین کننده روزی چندین خانواده بود. وی افزود در این آتش سوزی کسی آسیب نرسید ولی داعش جنگی اقتصادی برضد ساکنان السعدیه به راه انداخته است.

منابع امنیتی عراقی همچنین اعلام کردند پنج نفر از نیروهای ارتش عراق و شوراهای بیداری عصر دوشنبه در حمله انتحاری با استفاده از خودرو بمب گذاری شده به یک پست بازرسی ارتش و شوراهای بیداری در شهر بیجی از توابع استان صلاح الدین کشته شدند. سه نفر از قربانیان از نیروهای ارتش و دو نفر نیز از اعضای شوراهای بیداری بوند. در این حادثه پنج نفر دیگر نیز زخمی شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار