اخبار ویژه روزنامه های شنبه؛

شگرد امتیازگیری دوسره از دولت و هیئت رئیسه مجلس!/دستور فوري دولت براي تسريع خودکفايي دارويي

جیغ بنفش بی‌بی‌سی فارسی از لغو همایش صهیونیستی ،ترفند هندي ها درباره صادرات برنج به ايران،خلبانی که هواپیمای ریگی را نشاند،گزارش محرمانه آژانس درباره ایران،سفر 9 طلبه زن ایرانی به آمریکا و ...از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های شنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.


*کیهان


رانت‌خواران سابقه‌دارخواب‌نما شده‌اند؟!

مبارزه با فساد به شعار نوکارگزاران تبدیل شده و از تریبون موافقان تجمل و رانت‌های اقتصادی، صدای مبارزه با فساد شنیده می‌شود.روزنامه جوان در گزارشی به تحرکات جدید حزب کارگزاران پرداخت و نوشت: با مرور صفحات روزنامه‌های وابسته به این طیف به وضوح می‌توان دریافت که مبارزه و مقابله با فساد اقتصادی و رانت‌خواری یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که این جریان رسانه‌ای برای خود تعریف کرده است.در این گزارش ضمن مرور پرونده تخلفات کسانی چون کرباسچی و فاضل خداداد (اختلاس 123 میلیارد تومانی) در دوره سازندگی آمده است: رئیس دولت سازندگی در زمان مدیریتش بر قوه مجریه در افتتاح یکی از پروژه‌های دوران سازندگی بیان می‌کند: «وقتی که ما یک سدی را می‌سازیم و مثلا 10 میلیارد خرج می‌کنیم ممکن است از قبل آن 500 میلیون هم اختلاس شود، اما این سد برای کشور می‌ماند و هیچ کس نمی‌تواند از این سد اختلاس و دزدی کند!»‌یا در تریبونی دیگر با تاکید بر پیشرفت کشور اعلام شد «برای توسعه کشور چه بسا عده‌ای از فقیران و مستضعفان زیر چرخ سازندگی له شوند.»

روزنامه جوان همچنین یادآور شد: نقش و رد پای یکی دیگر از چهره‌های نزدیک به طیف کارگزاران را در برخی قراردادهای مسئله‌دار اقتصادی می‌توان یافت. به عنوان نمونه پورسانت 85 میلیون دلاری وی در قرارداد کرسنت که حداقل خسارت سالانه این قرارداد معادل 24 هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود و همچنین رشوه‌گیری وی (مبلغ 15 میلیون دلار آمریکا) از شرکت نروژی در پرونده استات اویل را هم نباید فراموش کرد، آن هم در شرایطی که شرکت نروژی استات اویل به دلیل پرداخت رشوه به او محکوم شد و با آن برخورد شد، در حالی که این شرکت برای کسب منافع برای کشورش چنین رشوه‌ای را داده بود، اما در ایران با رشوه‌گیر که منافع ملی کشور را مورد هجمه قرار داده بود برخوردی نشد.این روزنامه افزود: ثبت 480 هزار صفحه سند در قالب 43 جلد گزارش از تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به مجلس هم مورد دیگری است که نقش وابستگان کارگزاران را در تحرکات مسئله‌دار اقتصادی و مدیریتی کشور نشان می‌دهد.

در این گزارش‌ها 90 سند فساد و مشکلات این  دانشگاه ثبت شده بود که شخص مدیر دانشگاه آزاد اسلامی در آن نقش ایفا می‌کرد. یکی از صدها تخلف دانشگاه آزاد پرداخت متاسفانه ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد در کشور انگلستان بوده است که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی اصلا وجود ندارد. جالب توجه است که م. ه بابت ماموریت به دانشگاه آزاد واحد آکسفورد به مدت 19 ماه ماهانه 3200 پوند همراه با 4 میلیون تومان از دانشگاه آزاد دریافت می‌کرده است.بر اساس گزارش سازمان بازرسی کل کشور به شماره 32/85/40956، م. ه مبلغ 520 میلیون ریال از وجوه شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی اختلاس کرده است. همچنین مشارکت مدنی وی با شرکتی به نام شناور سکوساز (شنکو) فاقد وجاهت قانونی عنوان شده است.

اسناد موجود در بنیاد بیماری‌های خاص حاکی از آن است که در سال 1374 مبلغ 2 میلیارد ریال از وجوهات بنیاد بیماری‌های خاص، تحت مسئولیت خانم ف.ه توسط آقای «آ» در اختیار ستاد انتخاباتی کارگزاران قرار گرفته است. با توجه به شرایط موجود سوء استفاده مالی از محل وجوهات بنیاد بیماری‌های خاص در انتخابات آتی متصور می‌باشد.این گزارش تصریح می‌کند: آقای ح. ب در سال 1372 توسط اعضای حزب کارگزاران، جهت فعالیت در کیش به رئیس سابق منطقه آزاد کیش معرفی می‌گردد و به توصیه آنها، 770/000 مترمربع زمین (هر متر 4 هزار تومان، جمعا معادل 3/080/000/000 تومان) در اختیار وی قرار می‌گیرد.جوان در ارزیابی تحرکات اخیر کارگزاران نوشت: تکنوکرات‌ها برای توسعه قدرت خود تصمیم داشته‌اند به صورت جدی وارد آوردگاه انتخابات مجلس دهم و خبرگان آینده شده برای همین باید وجهه مخدوش چهره‌های منسوب به خود را - از هم‌اکنون- ترمیم کرده تا بتوانند با ظاهری متفاوت پایگاه اجتماعی قابلی را به دست آورند و کرسی‌های این دو مجلس را کسب کنند.

شگرد امتیازگیری دوسره از دولت و هیئت رئیسه مجلس!

یک روزنامه اصلاح‌طلب در نشست حدودا 60 نفره حامیان دولت برای تشکیل فراکسیون انشعابی در مجلس خبر داد.خبر روزنامه اعتماد - که ظاهرا با اغراق در آمار نیز همراه است- در حالی است که نمایندگان پیگیر این موضوع ادعا کرده بودند فراکسیون حامیان دولت 120 عضو خواهد داشت. اما در نشست یک‌شنبه شب نمایندگان پیگیر موضوع، حدود 60 نفر (احتمالا برخی نیز از سر کنجکاوی) حضور داشته‌اند.گفته می‌شود با نزدیک شدن انتخابات هیئت رئیس مجلس (خردادماه) طیف یاد شده می‌کوشد هم خود را به دولت الصاق کند و خوش‌خدمتی خود را به دولتمردان فاکتور نماید و هم بتواند امتیازاتی از هیئت رئیسه مجلس بگیرد یا حداقل علی لاریجانی را بر سر اتخاذ برخی مواضع تحت فشار قرار دهد. با توجه به انسجام فراکسیون اصولگرایان، تیم پیگیر تشکیل فراکسیون دولتی عمده فشار خود را روی انشعاب در فراکسیون رهروان ولایت که حدود 190 عضو دارد گذاشته اما ظاهرا موفقیت چندانی کسب نکرده است.

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان در مصاحبه با مهر درخصوص شکل‌گیری گروه حامیان دولت با انشعاب از این فراکسیون گفت: ما همه حامی دولت هستیم و فضای رسانه‌ای به موضوع انشعاب دامن می‌زند.جلالی درخصوص تشکیل گروه حامیان دولت در مجلس گفت: اطلاعی از اقدامات گروه حامیان دولت در مجلس ندارم و فکر می‌کنم این جریان را بیشتر فضای بیرون مجلس و فضای رسانه‌ای دامن می‌زند.وی ادامه داد: مصاحبه‌هایی که در چند ماه اخیر در خصوص فراکسیون اعتدال گرفته شده، از چند نماینده معروف است که یکی دو نفر از همکاران ما هستند که از راه دلسوزی برخی نکات را بیان کردند که البته الان در این موضوع صحبت نمی‌کنم.جلالی با تاکید بر اینکه ما همه حامی دولت هستیم، گفت: ما همه به دولت کمک می‌کنیم اتفاقاتی که اخیرا در جلسه علنی مجلس رخ داد نمایانگر حمایت ما از دولت است. به عنوان مثال وزیر کشور برای پاسخ به سؤال نمایندگان باید در جلسه علنی حاضر می‌شد سؤال نمایندگان از وزیر در جلسه فراکسیون رهروان حل و فصل شد و در نتیجه سؤال از وزیر در جلسه علنی لغو شد.

از سوی دیگر محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب اردکان که از وی نیز به عنوان عضو فراکسیون حامیان دولت نام برده می‌شود، گفت: تشکیل فراکسیون اعتدال در موقعیت فعلی امری منفی و دور از سیاست است.وی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت تشکیل فراکسیون اعتدال، گفت: به عقیده بنده تشکیل فراکسیون در موقعیت فعلی امری منفی و دور از سیاست است.تابش همچنین دراین‌باره که از شما به عنوان یکی از اعضای اصلی این فراکسیون نام برده می‌شود، گفت: اسامی مطرح می‌شود اما موضع من همان است که گفتم و تشکیل فراکسیون در شرایط کنونی امری منفی است.برخی حامیان دولت نگرانند که تشکیل فراکسیونی ضعیف، در عمل موجب انسجام بیشتر دو طیف اصولگرای مجلس شود. با این حال چند نماینده جویای نام که پیش از این با روحانی نیز ملاقاتی داشته‌اند، اصرار دارند حتی اگر با 10 نفر نیز شده فراکسیون جدید را راه‌اندازی کنند. بنا‌به اعلام فتاحی آنها حتی پیشنهاد تشکیل حزب فراگیر اعتدال را نیز به روحانی داده بودند.

در عین حال درباره نام فراکسیون نیز تنشی داخلی وجود دارد چرا اینکه عنوان اعتدال، گمانه وکیل‌الدولگی طیف مذکور را تقویت می‌کند و نام صدای ملت نیز چون نام فراکسیون مدنظر علی مطهری (صدای ملت، منتقد دولت) در دولت قبلی را تداعی می‌کند، می‌تواند حاوی پارادوکس باشد چه اینکه فراکسیون مذکور قصد ندارد نسبت به عملکرد دولت کمترین انتقادی داشته باشد.عابد فتاحی از نمایندگان حامی تشکیل فراکسیون جدید در مصاحبه با ایسنا می‌گوید: احتمال تغییر نام فراکسیون اعتدال وجود دارد، چرا که در این صورت ممکن است به ما لقب وکیل‌الدوله را بدهند. او گفته که اعضای فراکسیون، ریاست لاریجانی را قبول دارند اما در مورد سایر اعضای هیئت رئیسه می‌خواهند همراه با فراکسیون رهروان تأثیرگذار باشند.

کمیته مخفی افراطیون برای کودتای نرم در دانشگاه آزاد

درست چند روز پس از انتصاب عبدالحسین هراتی، عنصر افراطی و مسئله‌دار فتنه 88، به عنوان مدیر بلندپایه دانشگاه آزاد که با واکنش شدید دلسوزان انقلاب نیز مواجه شد، خبرهای نگران‌کننده‌ جدیدی از دانشگاه آزاد به گوش می‌رسد.به گزارش جهان‌نیوز، با تشکیل حلقه‌ای از سوی برخی افراطیون حاضر در خارج از این دانشگاه که به واسطه نزدیکی با اعضای هیئت امنا در این دانشگاه قدرت گرفته، اساتید حزب‌اللهی تحت فشار قرار گرفته‌اند.طبق این گزارش‌ها، «یاسر.ه» و «مرتضی.الف» دو تن از اصلی‌ترین بانیان برخورد با اساتید ارزشی دانشگاه به ویژه در حوزه علوم سیاسی هستند. همچنین گفته شده که «فواد.ص» نیز که به عنوان پادوی رسانه‌ای این جریان مشهور است، به این اتاق فکر غیرقانونی و البته غیررسمی مشاوره می‌دهد. به عنوان نمونه با فشارهای این حلقه، سرپرست یکی از دانشکده‌های دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز، تنها یک هفته پس از انتصاب، برکنار شده است. همچنین یکی دیگر از اساتید جوان این دانشگاه که در دوره مدیریت دانشجو به عنوان مشاور وی نیز فعالیت می‌کرده، به طور ناگهانی و از میانه ترم تحصیلی از ادامه تدریس محروم شده است.

به نظر می‌رسد با قدرت گرفتن جریان افراطی در دانشگاه آزاد اسلامی، باید انتظار رفتارهای مشابه دیگری نیز داشته باشیم.در همین حال سایت انتخاب (از سایت‌های حامی دولت) در خبری به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد احتمال کنار گذاشته شدن یاسر- ه به دلیل برخی حواشی، نارضایتی‌ها و تذکرات اعضای هیئت امنا وجود دارد.

کشف تازه فرزند رقیب آرای باطله

فرزند مهدی کروبی ضمن انتساب گفته‌ای به وی، مشروعیت دولت‌های هاشمی و خاتمی و روحانی را زیر سؤال برد.محمد حسین کروبی ضمن نوشته‌ای در فیس‌بوک مدعی شده که مهدی کروبی تمامی انتخابات بعد از رحلت امام را مهندسی شده می‌داند و می‌گوید جمهوریت ذبح شد.
هر چند در ابلهانه و حماقت‌آلود بودن این سخنان شکی نیست اما نتیجه چنین ادعایی آن است که هاشمی و خاتمی با مهندسی انتخابات و ذبح جمهوریت رئیس جمهور شده‌اند. کروبی در انتخابات سال 88، حدود 300 هزار رأی کسب کرد که کمتر از میزان آرای باطله بود. افراطیون نفوذی در آن زمان به هر شکل که مایل بودند، کروبی را بازی دادند و از وی برای فتنه‌انگیزی سود بردند.

جیغ بنفش بی‌بی‌سی فارسی از لغو همایش صهیونیستی

پس از لغو سخنرانی طراح یادمان هولوکاست و معمار پوچ‌گرای آمریکایی، بی‌بی‌سی فارسی،  صدای آمریکا، گویانیوز و دیگر رسانه‌های معاند نظام به فحاشی علیه منتقدین این همایش پرداختند.قرار بر این بود تا پیتر آیزنمن به دعوت دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی به ایران سفر کند و در همایشی با عنوان «همایش‌ بین‌المللی معماری معاصر» در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در برج میلاد تهران سخنرانی کند. پس از انتشار این خبر، روزنامه کیهان در دو خبر ویژه تحت عنوان «معمار یادمان هولوکاست به ایران می‌آید!» (93/2/4) و «اعتراض  به سفر معمار پوچ‌گرای آمریکایی به ایران» (93/2/16) به افشاگری درخصوص گرایشات صهیونیستی این معمار آمریکایی پرداخت. پس از انتشار این دو خبر، دانشجویان انقلابی و اساتید متعهد به برگزاری این همایش اعتراض کردند. در همین راستا، «جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی» در بیانیه‌ای اعتراض خود را به سفر معمار حامی رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

پس از گسترش دامنه مخالفت‌ها و تشریح تفکرات باطل این معمار پوچ‌گرا، مجریان این مراسم با سرپوش گذاشتن بر اشتباه فاحش خود در دعوت از این معمار بدسابقه، بدون هیچگونه عذرخواهی، در اطلاعیه‌ای بی‌نام و نشان،  از لغو همایش خبر دادند و در توهینی آشکار به شرکت‌کنندگان (که هر کدام مبلغ 500 هزار تومان برای حضور در این مراسم دو روزه پرداخت کرده بودند) تنها در یک کامنت در صفحه فیس‌بوک، توضیح مختصری ارائه دادند. مجریان این مراسم در اطلاعیه بی‌نام و نشان خود نیز اعلام کردند که «به دلیل رعایت مصالحی که مراجع ذیصلاح در نظر دارند، همایش مذکور برگزار نخواهد شد». این فرافکنی در حالی است که این مجریان، از سابقه سیاه این معمار پوچ‌گرا کاملا مطلع بودند و تعمدا تصاویر یادمان هولوکاست را که از مشهورترین بناهای این معمار است، در پوستر همایش، سانسور کردند.

پس از لغو این همایش و خبر ویژه کیهان با عنوان «سفر معمار پوچ‌گرای آمریکایی به ایران لغو شد» (93/2/22) رسانه‌های اپوزیسیون به فحاشی علیه منتقدین این همایش پرداختند و با تندرو خواندن دانشجویان و اساتید انقلابی، همانند داستان ریچارد فرای، با بت‌سازی از این معمار پوچ‌گرا، این اتفاق را ضایعه‌ای بسیار بزرگ برای ایرانیان دانستند. در همین راستا، بی‌بی‌سی فارسی در گفت‌وگوی اختصاصی با پیتر آیزنمن با مظلوم‌نمایی از این معمار صهیونیست و به نقل از وی اعلام کرد: بنای یادبود در برلین، هیچ ربطی به هولوکاست ندارد. این فرافکنی و دروغ بزرگ در حالی است که سایت بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ 10 می 2005 در خبری با عنوان «بنای یادبود واقعه قتل عام یهودیان برلین گشایش یافت»، آورده است: «این بنا به احترام قربانیان یهودی واقعه موسوم به هولوکاست ساخته شده و 2700 لوح سنگی در آن نصب شده است».

پیتر آیزنمن که به یک معمار بازاری و خادم دولت‌های سرمایه‌داری در کشورهای غربی مشهور است در بخش دیگری از گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی، خشم خود را از لغو این سفر با توهین به مردم ایران ابراز داشته و گفته است: من 10 روز کار و زندگی‌ام را در نیویورک رها کرده بودم تا به ایران بیایم؛ کاری که به ندرت انجام می‌دهم!لازم به ذکر است که حمایت دانشگاه آزاد از این همایش صهیونیستی تا جایی بود که دفتر مدیر گروه معماری واحد قزوین، به عنوان یکی از مراکز اصلی ثبت‌نام همایش معرفی شده بود.

*خراسان


دستور فوري دولت براي تسريع خودکفايي دارويي

بر اساس دستورات اخير مسئولان ارشد اجرايي به اعضاي کابينه، مقرر شده با توجه به اهميت خودکفايي و ارتقاي استانداردهاي توليد دارو در کشور، دستگاه ها و تجهيزات مورد نياز شرکت هاي توليد کننده براي راه اندازي يا مدرنيزه کردن توليد اقلام مختلف دارويي در کشور با تاييد وزارت بهداشت، از سوي بانک مرکزي ارز مبادله اي براي واردات دريافت کنند.

ترفند هندي ها درباره صادرات برنج به ايران

بر اساس بررسي هاي کارشناسان يک دستگاه نظارتي، در حالي که بر اساس بخشنامه صادره توسط وزارت بازرگاني و صنايع هند در آوريل سال 2014، از اين پس صادرات مجدد اقلام بشر دوستانه به کشورهايي مانند ايران مشمول ارزش افزوده نخواهد بود، اين وزارتخانه برنج را از فهرست مذکور استثنا کرده است که با توجه به حجم بالاي صادرات برنج اين کشور به ايران، ترفندي براي کم نشدن سود بازرگاني دولت هند محسوب مي شود.

*جام جم

لغو روادید با 12 کشور

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات در نشستی با فعالان صنعت گردشگری از لغو روادید با 12 کشور خبر داد و افزود: وزارت اطلاعات بستر مناسبی را برای امکان لغو روادید با کشورها ایجاد کرده است.

وزیر ارشاد: کذب محض است

وزیر ارشاد بار دیگر با انتقاد از فیلم مستند « من روحانی هستم» گفت : این مستند در دو بخش مربوط به حضور روحانی در ماجرای مک فارلین و ماجرای شورای سرپرستی صدا و سیما در اوایل انقلاب کذب محض است و باید با عوامل آن برخورد شود.

اقدام ضدایرانی جدید آمریکایی‌ها

خبرگزاری تسنیم به نقل از هافینگتون‌پست نوشت: بسیاری از ایرانی‌های مقیم آمریکا هنگام مراجعه به حساب‌های خود نزد بانک آمریکا دریافتند حساب‌ها و سپرده‌هایشان در این بانک مسدود شده است.براساس این گزارش، مسدود شدن حساب ایرانی‌ها نشان‌دهنده تغییر ناگهانی سیاست‌های این بانک آمریکایی است.

اخبار ضد و نقیض درباره برکناری فرماندار بروجرد

سایت پارسینه نوشت: در پی اقدام برخی گروه‌ها در جریان سفر سیدحسن خمینی به بروجرد و حمایت فرماندار بروجرد از آنها و لغو سخنرانی سیدحسن خمینی، حسن روحانی، رئیس‌جمهور شخصا دستور عزل فرماندار و توبیخ استاندار لرستان را صادر کرد.البته خبرگزاری فارس به نقل از منوچهر فراقی ، فرماندار بروجرد نوشت: با تمام قوت به کار خود ادامه می دهم و تا این لحظه هیچ نامه و مطلبی مبنی بر عزل اینجانب از سوی هیچ مسئولی واصل نشده است .در همین حال حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت وگو با فارس با بیان این که وزارت کشور یک بازرس به محل فرستاده تا موضوع را بررسی کند، افزود: گزارش ها در این زمینه هنوز نهایی نشده و احتمالاً تا روز دوشنبه نهایی خواهد شد.

خلبانی که هواپیمای ریگی را نشاند

سایت مشرق با اشاره به ماجرای چند سال قبل در ارتباط با پرونده عبدالمالک ریگی و به‌زمین نشاندن هواپیمای حامل او از سوی جنگنده‌های ایرانی نوشت: کمتر کسی را می‌توان یافت که در ذکر خاطرات آن روز از تصمیم لحظه‌ای و شهامت خلبان نیروی هوایی ارتش در نشاندن هواپیمایی که از دبی راهی قرقیزستان بود سخن نگفته باشد. این خلبان شجاع ایرانی کسی نبود جز شهید سرهنگ خلبان سعید اصغری که چند ماه بعد از این ماجرا در یک سانحه هوایی به شهادت رسید.

*جمهوری اسلامی

* يك تحقيق جديد نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي تبهكار و باندهاي جنايتكار ساليانه 140 ميليارد دلار پول حاصل از جنايات خود را در شرط بندي‌هاي فوتبال و ديگر ورزش‌ها وارد مي‌كنند و بدين ترتيب پولشويي‌هاي گسترده‌اي را رقم مي‌زنند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اين گزارش كه توسط مركز بين‌المللي امنيت در ورزش مستقر در قطر و همچنين بنياد پاريس-پنتون از دانشگاه سوربون تهيه شده است نشان مي‌دهد كه گروه‌هاي تبهكار و گانگستر با وارد كردن 140 ميليارددلار معادل 100 ميليارد يورو در ورزش، با استفاده از مسابقات شرط بندي، فساد و تباني پول‌هاي خود را مي‌شويند. اين مركز اعلام كرده است صدها و شايد هزاران تباني در مسابقات ورزشي كه هيچگاه كشف نمي‌شوند فقط در سال گذشته در سرتاسر جهان رخ داده است. كريس التون از مديران مركز امنيت ورزش وهمچنين رئيس سابق دايره امنيتي فيفا در مورد اين گزارش گفته است گروه‌هاي تبهكاري در حال نابودي روح و اصالت ورزش هستند؛ مابايد ورزش را از خيابان‌ها و از دستان گروه‌هاي جنايتكار رهانيده و به سوي استاديوم‌ها و مراكز ورزشي بازگردانيم.


* فرمانده ستاد مشترك آمريكا اذعان كرد كه حتي اگر بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در نبرد با شورشيان شكست بخورد، مخالفان سوري ناتوان از مديريت اين كشور خواهند بود. به گزارش فارن پاليسي ژنرال مارتين دمپسي فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا به شوراي آتلانتيك گفت: حتي درصورتي كه شورشيان سوري به نحوي موفق به سرنگوني بشار اسد شوند، باز هم بعيد به نظر مي‌رسد كه پيشرفت قابل ملاحظه‌اي حاصل شود و آينده سوريه همچنان درگير ترور، بي‌نظمي و فقر خواهد بود. فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا بدون اشاره به اينكه مخالفان سوري خودشان بخشي از تندروها و گروههاي وابسته به القاعده هستند، گفت: مخالفان سوري توانايي مقابله و ريشه‌كن كردن گروه‌هاي وابسته به القاعده در اين كشور را نيز ندارند.


* 2 تن از بازيگران مشهور سينما و تلويزيون در يك پارتي شبانه دستگير شدند. به گزارش ايسنا، شامگاه پنجشنبه در يكي از خانه‌هاي شمال تهران، يك پارتي برگزار شد كه سرو صداي زياد آن موجب شد همسايگان با پليس تماس بگيرند. مأموران پليس تهران پس از حضور در محل، نسبت به دستگيري افراد حاضر در اين پارتي اقدام كردند كه در ميان دستگير شدگان 2 تن از بازيگران مشهور سينما و تلويزيون به نام‌هاي "ه - ت" و "م - ك" نيز با وضعي نامناسب به چشم مي‌خوردند. دستگير شدگان شب را در بازداشت به سر بردند تا طبق روال قانوني تحويل مراجع قضايي شوند. از اين افراد 18 بطري مشروبات الكلي كشف و ضبط شده است.


* فرماندار بروجرد خبر عزل خود را در برخي از سايت‌هاي خبري، شايعه و كذب اعلام كرد. منوچهر فراقي ديروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در خرم آباد ضمن كذب بودن خبر عزل خود در برخي از سايت‌ها گفت: مطالبي كه در برخي از سايت‌ها مبني بر لغو سفر سيد حسن خميني به بروجرد باعث حذف اينجانب شده را كذب مي‌دانيم و همچنان به كار خود در سمت فرمانداري شهرستان بروجرد ادامه مي‌دهيم.

*قدس

گزارش محرمانه آژانس درباره ایران

ایسنا: خبرگزاری شینهوا به نقل از یکی از سخنگوهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که آژانس اتمی هفته آینده گزارش محرمانه‌ای را به اعضای خود درباره اجرای اقدامهای هفت گانه از سوی ایران ارایه می‌دهد. این فرد ازهرگونه اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد.

اقدام عجیب دادگاه آرژانتینی

قدس آنلاین: یک دادگاه فدرال آرژانتین در اقدامی عجیب توافق این کشور با ایران مبنی بر انجام تحقیقات مشترک برای دستیابی به عاملان اصلی حادثه انفجار آمیا را لغو کرد.

علت اختلاس های بزرگ 

مهر: علی مطهری نماینده مجلس در مراسم بزرگداشت شهدای یاک 40، گفت: وقتی می بینیم اختلاسهای بزرگ در جامعه اتفاق می افتد، تبعیض در کار است.

سفر 9 طلبه زن ایرانی به آمریکا 

تابناک: همزمان با مذاکرات هسته‌ای در وین میان ایران و 1+5، برای نخستین بار گروهی از طلاب زن حوزه علمیه جامعه‌الزهرا (س) در یک برنامه علمی به آمریکا رفته‌اند. این 9 طلبه که تحصیلات تکمیلی خود را می‌گذرانند، به دانشگاهی در ایالت ویرجینیا رفته‌اند. آنها همچنین از واشنگتن و آمیش در لانکستر پنسیلوانیا بازدید کرده‌اند.

تخلف عوامل فیلم «من روحانی هستم» 

ایرنا: علی جنتی وزیر ارشاد گفت: باید با عوامل فیلم من روحانی هستم به دلیل دروغهای فاحش نسبت داده شده به امام خمینی(ره) و رئیس جمهور، برخورد قانونی شود.

توهین وزیر کانادایی 

فارس: «جان برد»وزیر خارجه کانادا در اظهاراتی جدید با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، به یکی از وزیران دولت ایران نیز توهین کرد.

استاندار لرستان: این شایعات بی اساس است

انتخاب: درپی اقدام فرمانداری بروجرود در حذف برنامه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، رئیس جمهور دستور برکناری وی خطاب به وزیر کشور را صادر کرده است. همچنین شنیده شده که استاندار لرستان به دلیل برخی «قصور» و «تقصیرها»، بشدت توبیخ شده است. این ادعا در حالی است که هوشنگ بازوند استاندار لرستان شایعه عزل فرماندار بروجرد به خاطر برگزار نشدن همایش تبیین شخصیت امام خمینی(ره) در این شهر را تکذیب کرد. وی گفت: دیگر شایعات مطرح شده در خصوص توبیخ مدیریت ارشد استان لرستان نیز شایعه و کاملاً بی اساس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار