رهبر حزب سوسياليست:

شرایط اقتصادی "پرتغال" بدتر از گذشته است/ افزایش "بیکاری" در میان جوانان

رهبر حزب سوسياليست پرتغال دولت را متهم کرد که وضع واقعی اقتصاد کشور را از مردم پنهان می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شین‌هوا، "آنتونيو خوزه سگوريو" اين اتهام را پس از آن مطرح  کرد که موسسه ملي آمار پرتغال از انقباض اقتصادي اين کشور در سه ماهه نخست سال جاري خبر داد.

رهبر حزب سوسياليست پرتغال در پايان نشست موسسه جوانان اروپا "دلِيريا" در مرکز پرتغال گفت: روز 15 ماه مه روزي وحشتناک براي پرتغال به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به افزايش ميزان بيکاري جوانان در پرتغال افزود دو بانک بزرگ اروپا آماده مي‌شوند تا به عمليات بانکي‌شان در پرتغال پايان بدهند.

آنتونيو خوزه سگوريو اظهار داشت: متاسفانه شاخص‌ها نشان مي‌دهند اوضاع اقتصادي بدتر از گذشته است در حالي که تبليغات دولت شرايط را برعکس جلوه مي‌دهد.

وي گفت" امروز وقت آن فرا رسيده است از "پِدرو پاسوس کوئلهو" نخست وزير پرتغال پرسيده شود چه چيزي براي عرضه کردن به کشورش دارد زيرا در لحظات دشوار مردم به مسئولان کشور نياز دارند.

رهبر حزب سوسياليست پرتغال گفت : مي‌دانيم نخست وزير چرا خود را پنهان مي‌کند زيرا هيچ چيز مثبتي براي گفتن به مردم پرتغال ندارد. اين نخست وزير همه چيز خود را به بزرگترين تبليغات انتخاباتي  اختصاص است.

موسسه ملي آمار پرتغال اعلام کرد اقتصاد پرتغال در سه ماهه نخست امسال در مقايسه با سه ماهه قبل از آن با 0/7 درصد رکود مواجه شده است.

"لويي مارکز گوئِدِس" سخنگوي دولت پرتغال همان روز در واکنش به اين آمار جديد اعلام کرد اين رکود ناشي از تعطيلي موقت شرکت انرژي پرتغال""Galp بوده است.

کشور پرتغال که با بدهي سنگيني مواجه است پس از پيوستن به طرح نجات 78 ميليارد يورويي مطرح شده توسط کميسيون اروپا ، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا در مه 2011 به اتخاذ يک سياست سختگيرانه اکتفا کرد و به اين ترتيب به اهداف مربوط به کاهش کسري بودجه و احياي رشد اقتصادي جامه عمل پوشاند.

سياستمداران چپگراي پرتغال دولت را متهم کرده‌اند به قوانين ديکته شده توسط آلمان گردن نهاده و خود را تحت فشار قرار داده است تا عضو خوب منطقه يورو باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار