کرمانشاه/ علی نصیریان:

باید تئاتر را ایرانی کنیم

علی نصیریان بر ایرانی کردن تئاتر تاکید کرد و از جوانان هنرمندعرصه تئاتر خواست تا از نمایشنامه های برگرفته و اقتباس شده از تاریخ کهن ایران استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

علی نصیریان یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر کشور در آیین اختتامیه اردیبهشت تئاتر ایران که شب گذشته (27 اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان و مردم هنردوست کرمانشاه در محل مجموعه تاریخی طاقبستان کرمانشاه برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری آیین اختتامیه اردیبشهت تئاتر ایران در استان کرمانشاه گفت: خوشحالم این آیین در شهری برگزار شد که به واقع بلحاظ فرهنگ، تاریخ و هنر سند هویت  کشور است.

نصیریان، میزبانی استان کرمانشاه را در برگزاری این آیین بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: اجرای مراسم در کنار آثار تاریخی طاقبستان و اجرای موسیقی اصیل کردی یکی از نقاط قوت مراسم بود.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص یک ماه از سال به هنر تئاتر گفت: امیدواریم نه تنها در ماه اردیبشهت بلکه در تمامی طول سال بتوان جشن تئاتر برگزار کرد و به هنر تئاتر پرداخت.

نصیریان استقبال از هنر تئاتر را در چند سال اخیر مطلوب عنوان کرد و گفت: سالیان گذشته این طور نبود و از تئاتر استقبال نمی شد، اما در چند سال اخیر شاهد افزایش مخاطبان تئاتر هستیم و این شاید به جهت ویژگی های هنر تئاتر باشد که بیش از پیش به مردم شناسانده شده است.

وی در ادامه بر ایرانی کردن هنر تئاتر تاکید کرد و از جوانان هنرمند در عرصه تئاتر خواست تا تئاتر را به سمت ایرانی شدن پیش ببرند و از نمایشنامه های برگرفته و اقتباس شده از تاریخ کهن ایران برای اجرای نمایش های خود استفاده کنند.

نصیریان در پایان گفت: چرا باید غربی ها از منطق الطیر عطار نمایشنامه بنویسند و اجرا کنند و حال آنکه ما از هیچ یک از آثار مکتوب تاریخی مانند شاهنامه فردوسی هیچ استفاده ای برای نوشتن نمایشنامه نمی کنیم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، علی ، نصیریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.