بجنورد/

تحویل چهار راس بره میش به محیط زیست خراسان شمالی توسط مردم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از تحویل 4 راس بره میش وحشی به این اداره از سوی علاقه مندان حیات وحش، در اردیبهشت امسال خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این اداره سیداصغر مطهری گفت: بره میش ها توسط دوستداران طبیعت در شهرستان های اسفراین و شیروان به ادارات محیط زیست تحویل شده است.

وی همچنین از تحویل 8 بهله انواع پرندگان شکاری مجروح از سوی علاقه مندان حیات وحش به ادارات محیط زیست استان در دو هفته اخیر خبر داد و گفت: این پرندگان شامل دو بهله عقاب طلایی، یک بهله دلیجه، دو قطعه کوکر و دو قطعه شبگرد بوده است.

مطهری افزود: بره های مزبور پس از مراقبت های اولیه به پارک حیات وحش پردیسان باباامان بجنورد منتقل شده و پرندگان نیز بعد از بازیافت سلامت، در طبیعت رهاسازی خواهند شد.

وی با تشکر از مردم دوستدار محیط زیست در این استان، از آنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه وحوش آسیب دیده، آن را به ادارات محیط زیست تحویل دهند تا پس از مدوا و بهبودی در طبیعت رهاسازی شود.

خراسان شمالی از 197 گونه پستاندار، 532 گونه پرنده، 223 گونه خزنده، 20 گونه خزنده دوزیست و 160 گونه ماهی شناخته شده کشور به ترتیب 65، 141، 68، چهار و هشت گونه را در خود دارد./س

برچسب ها: بره ، میش ، طبیعت ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.