معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اولین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان:

"شرکت‌های دانش بنیان" از امسال از پرداخت مالیات و گمرک معاف می‌شوند

شرکت‌های دانش بنیان و فناور از سطح فکری متوسط جامعه ما خیلی بالاتر هستند و ما مجبوریم با سختی پیش برویم و این قانون را جا بیندازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛‌ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اولین نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و فناور دانشگاه شریف گفت: در بحث شرکت‌های دانش بنیان و فناور بحث‌های جدیدی مطرح شده و مفاهیم جدیدی وجود دارد که در شهرستان‌ها از این طرح‌ها استقبال زیادی نمی‌شود اما در کلان شهرها از این طرح‌ها به خوبی استقبال شده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها به جای اینکه متکی به درآمدهای دولت باشند می توانند با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان برای خود درآمدزایی کنند همچنین  این شرکت‌ها از امسال از پرداخت مالیات و گمرک معاف می‌شوند.

ستاری خاطر نشان کرد: امروزه هیچ صندوقی در کشور وجود ندارد که به اندازه صندوق نوآوری دانشگاه شریف بودجه داشته باشد فارغ‌التحصیلانی که قسط تاسیس شرکت دارند می توانند با کمک این صندوق به اهداف خود برسند این صندوق در آینده بسیار پیشرفت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شکل دهی ایده‌های جدید برای ما بسیار مهم است و ما سعی داریم تا جایی که می توانیم دانشجویانمان را در خارج از کشور درگیر این طرح کنیم تا به ایران بیایند و به کشور کمک کنند.

ستاری اذعان داشت: ما برای هر نوع پیشنهاد آماده‌ایم و از پیشنهادات دانشجویان استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار