سرمایه‌گذاران دغدغه برای حضور در "فرودگاه رشت" ندارند

مدیرکل فرودگاه رشت اعلام کرد: با پیوستن فرودگاه رشت به منطقه آزاد تجاری –صنعتی انزلی، سرمایه‌گذاران با معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده، انگیزه بیشتری برای سرمایه‌گذاری خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه رشت قرار گرفتن فرودگاه رشت در محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اجراي مصوبه مربوط  به فعالیت مشترک فرودگاه رشت و منطقه آزاد انزلی، سرمايه‌گذاران در اين فرودگاه از معافيت‌هاي مالياتي و گمركي مناطق آزاد برخوردار مي‌شوند.
 
مديركل فرودگاه گيلان با بیان اینکه حضور سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي هوانوردي و غير هوانوردي بيشتر خواهد شد، اظهار داشت: پس از اجرای این مصوبه، کارکنان فرودگاه از معافیت‌های مالیاتی برخوردار خواهند شد و همچنین سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در محدوده فرودگاه سرمایه‌گذارای کنند نیز شامل این معافیت‌ها می‌شوند بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که انگیزه آنان برای سرمایه‌گذاری و حضور در فرودگاه بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه تمامی رفت‌وآمدها از معافیت گمرکی بهره‌مند خواهد بود، گفت: با اجرای مصوبه، مجوزهایی از سوی منطقه آزاد به فرودگاه صادر می‌شود که نسبت به ساخت و ساز‌های خود هیچ‌گونه عوارضی به شهرداری نپردازند.

مدیرکل فرودگاه رشت اضافه کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور برای خرید تجهیزات و امکانات فرودگاه از جمله سیستم‌های کمک‌ناوبری، سیستم‌های بصری، کمک امنیتی و غیره با برخورداری از معافیت گمرکی و بدون پرداخت عوارض می‌تواند نسبت به ورود این تجهیزات اقدام کند.

رضواني با اشاره به طرح توسعه فرودگاه رشت اظهار داشت: طرح توسعه این فرودگاه یک ماه گذشته با حضور مدیرعامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور و جمعی از مدیران به تصویب رسید که براساس این طرح 160 هکتار از اراضی اطراف فرودگاه برای اجرای این طرح باید تملک شود.

وی گفت: برای تملک این اراضی با توجه به اینکه ظرفیت مالی شرکت فرودگاه‌های کشور برای این منظور کافی نیست، بنابراین تلاش کردیم از زمان مصوب طرح جامع، استانداری نسبت به پرداخت هزینه تملک اقدام کند که خوشبختانه با مصوبه اخیر وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد، روش پرداخت هزینه تغییر کرد و بنا شده رئیس منطقه آزاد انزلی سرمایه‌گذارانی را برای این منظور معرفی کند تا طرح توسعه فرودگاه با تملک اراضی محقق شود.

رضوانی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های منطقه آزاد انزلی، برنامه پرواز برون‌مرزی را آغاز و مذاکراتی با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور حضور در فرودگاه رشت خواهیم داشت .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.