عامل بلوغ زود‌رس شناخته شد

یک روانشناس گفت: شیوه زندگی بی تحرک و افراط در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای تلویزیون از عوامل مهم در بلوغ زود‌رس کودکان است.

 اکرم عسگری در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  گفت: استفاده از فست‌فود‌ها هم در کنار بی تحرکی و افراط در  تماشای تلویزیون و رایانه نقش بسیار زیادی در بروز بلوغ زود‌رس در نوجوانان می‌شود.
 
 وی افزود: چاقی در دختران از عوامل خطر شناخته شده و البته عوامل خطر شناخته شده و عوامل اقتصادی، اجتماعی هم مانند اعتیاد یکی از والدین، طلاق و .... در مسئله بلوغ نقش به سزایی به عهده دارد.
 
این کارشناس تصریح کرد: آزار و اذیت‌های جنسی و بد رفتاری با کودکان به آنان گوشتزد می کند که زودتر رفتار‌های بزرگتر‌ها را  داشته باشند تا مورد سو استفاده قرار نگیرند.
 
عسگری با اشاره به عوامل روانی اجتماعی در بلوغ زود‌رس اظهار داشت: رایانه‌ها با تمام خدمتی که به بشر کرده‌‌اند، اما خالی از اشکال نیست و افراط در بازی‌ها و استفاده از اینترنت و در نتیجه کم تحرکی از عوامل مهم در دگرگونی‌ بلوغ است.
 
وی خاطر نشان کرد:  دسترسی به اطلاعات جنسی زود هنگام با تاثیر مستقیم  بر سیستم عصبی تنظیم کننده ی هورمون ها بر روند بلوغ زود رس تاثیر گذار خواهد بود و چنانچه بارها گفته شده بلوغ به هنگام کودکان بسیار حائز اهمیت و تامل سرمایه گذاری است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بلوغ ، زندگی ، افراط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار