نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

ضربان تند "بورس" با هدایت نقدینگی ممکن می شود

هدایت نقدینگی به سمت بازار بورس، ضربان بورس را تند خواهد کرد و به صورت یک عنصر توانمند و پایدار در اقتصاد کشور، تبدیل خواهد شد.

روح‌الله بیگی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: بهترین بازار و مقبول‌ترین بخش از اقتصاد برای سرمایه گذاری مولد بازار سرمایه است.
 
وی در ادامه افزود: در صورت توسعه این بازار از لحاظ تعداد شرکت‌ها، ‌ارزش، حجم معاملات و تعداد سهام‌داران،‌ بورس به ضربان و قلب توانمند و پایدار، اقتصاد کشور تبدیل خواهد شد.
 
بیگی در رابطه با تأثیر نقدینگی بازارها در بورس گفت: آسیب‌های وارده به اقتصاد کشور در اثر نقدینگی سرگردان فقط با هدایت نقدینگی به بورس، کاهش خواهد یافت و تنها بازاری که حضور نقدینگی در آن به تورم آسیب نمی‌رساند بازار بورس است.
 
وی راهکاری در رابطه با هدایت نقدینگی عنوان کرد: هدایت نقدینگی از سایر بازارها از طریق کاهش جذابیت در این بازارها امکان پذیر خواهد بود.
 
بیگی در رابطه با یکی دیگر از راهکارهای هدایت نقدینگی  گفت: ایجاد ثبات در بازار ارز ضمن تثبیت و کاهش جذابیت بازار ارز، نوسانات و جذابیت بازار طلا را به شرط تثبیت نرخ جهانِی، کاهش خواهد داد که در نتیجه نقدینگی را به سمت بورس هدایت خواهد کرد.
 
وی در رابطه با آثار کنترل نقدینگی در حوزه‌های مختلف اقتصادی گفت: کنترل نقدینگی و مدیریت وام‌های خرید به سمت وام ساخت، نیز می‌تواند به کاهش دلالی در بازار مسکن و هدایت نقدینگی به سمت تولید مسکن و ایجاد اشتغال پایدار حرکت کند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار