تقویم تاریخ در آینه ورزشی 4 خرداد

امروز یکشنبه چهارم خرداد 1393 هجری شمسی برابر با 25 رجب 1435 هجری قمری و 25 می 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 79 سال پیش در چنین روزی مجله آیین ورزشی به مدیریت محمد شعاع معتمدی شیرازی منتشر شد.

این مجله نخستین مجله ورزشی ایران بود که پس از انتشار چند شماره تعطیل شد.

68 سال پیش در چنین روزی، مسابقات دو و میدانی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران به پایان رسید و باشگاه سرباز با 68 امتیاز اول شد، تیم شاهین با 66 امتیاز دوم و باشگاه دوچرخه‌سواران با 15 امتیاز سوم شد.

نادر اصلی از باشگاه سرباز در پرش با نیزه، پرشی معادل 3 متر و 18 سانتیمتر توانست 8 سانتیمتر رکورد ایران را افزایش دهد. در پرش طول، محمد خاتمی پرشی معادل 6 متر و 47 سانتیمتر ، 5 سانتی متر رکورد ایران را بهبود بخشید.

63 سال پیش در چنین روزی،‌ مسابقات کشتی جام شیلت کشور ترکیه یا جام ریاست جمهوری با پیروزی تیم کشتی باشگاه پولاد تهران به مدیریت حاج حسین عزیززاده به پایان رسید.

این دومین بار بود که باشگاه پولاد فاتح این مسابقات می‌شد.

56 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوچرخه‌سواری بازی‌های آسیایی 1958 توکیو جعفر گل‌طلب در مسابقات این دوره توانست یک مدال نقره به دست آورد.

56 سال پیش در چنین روزی، تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب 3 مدال طلا و 3 نقره و 2 مدال برنز مقام دوم رقابت‌های کشتی آزاد سومین دوره بازی‌های آسیایی در توکیو را به دست آورد.

برندگان مدال طلا عبارت بودند از امامعلی حبیبی در وزن چهارم، جهان پهلوان تختی در وزن هفتم و عباس زندی در وزن ششم، جهانبخت توفیق، نبی سروری، فرید رعیت پناه به ترتیب در اوزان پنجم، ششم و اول به مقام دوم رسیدند.

غلام زندی و ناصر گیوه‌چی نیز به ترتیب در اوزان دوم و سوم برنده مدال طلا شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: باشگاه ، مدیریت ، ریاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار