سی ان ان:

غول "خودروسازی" آمریکا بیش از 200 هزار خودرو را فراخواند

شرکت جنرال موتورز به علت بروز مشکلات در کمربند ایمنی 218 هزار خودروی دیگر این شرکت را فراخواندند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان، شرکت خودروسازی جنرال موتورز در هفته های اخیر دچار مشکلاتی شده است. پس از آنکه هفته گذشته دو میلیون و 400هزار دستگاه خودروی این شرکت به علت بروز مشکلات در کمربند ایمنی فراخوان شدند، مسئولان جنرال موتورز 218 هزار خودروی دیگر این شرکت را فراخواندند.

فراخوانده شدن این خودروها به شرکت به علت بروز مشکلاتی از قبیل داغ شدن موتور و بروز حریق در خودرو بوده است. خودروهای فراخوان داده شده از نوع "شورلت آویو"هستند.

با احتساب خودروهای فراخوانده شده اخیر از جانب جنرال موتورز، تعداد کل خودروهای فراخوانده شده این شرکت در سال 2014 تاکنون، 15میلیون و 800 هزار خودرو است که بیش از هر زمان دیگری در میانگین سالیانه خودروهای فراخوانده شده این شرکت است.

این شرکت در پنج ماه گذشته این خودروها را در 29 مورد فراخوان داده است
. تعداد خودروهای فراخوان شده این شرکت در پنج ماه گذشته بیش از کل خودروهای فروخته شده آن در پنج سال گذشته است. پنج سال پیش شرکت جنرال موتورز درخواست اعلام ورشکستگی را مطرح کرد.

خودروهای فراخوان شده به کابوس شرکت جنرال موتورز تبدیل شده اند. این مسئله برای این شرکت بسیار پرهزینه شده است. شرکت جنرال موتورز هفته گذشته پرداخت جریمه 30 میلیون دلاری را متقبل شد
.

مسئولان این شرکت اعلام کرده اند فراخوان خودروهای جدید این شرکت برای جنرال موتورز 400 میلیون دلار هزینه به همراه دارد. در کنار این هزینه ها باید توجه داشت که این شرکت در سه ماهه نخست فعالیت امسال خود، یک میلیارد و 300 میلیون دلار به علت هزینه های ناشی از فراخوان خودروهای معیوب ، متضرر شد.

از زمان آغاز فراخوان خودروهای معیوب این شرکت در ماه فوریه تاکنون، ارزش سهام این شرکت در بورس آمریکا شش درصد کاهش یافته است
.


البته هنوز میزان فروش خودروهای ساخت جنرال موتورز بالا است و مشتریان به خرید خودروهای ساخت این شرکت اقبال دارند. به هرحال، فراخوان خودروهای معیوب برای این شرکت بسیار پرهزینه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار