تیم ملی فوتبال آلمان با هدف پایان دادن به 24 سال انتظار برای چهارمین قهرمانی در جام جهانی به برزیل می رود در حالیکه فیلیپ لام کاپیتان این تیم هم می گوید دیگر از کسب عنوان سومی در این مسابقات خسته شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانشکست های متوالی در نیمه نهایی جام جهانی موجب شده که آلمان در دو دوره گذشته با حضور لام به مدال برنز جام جهانی برسد.

 

این تیم 12 سال پیش در فینال جام جهانی 2002 از برزیل باخت و از آن به بعد نتوانست از مرحله نیمه نهایی بالاتر برود.

 

لام که سابقه یک دهه حضور در تیم ملی آلمان را دارد در این باره تأکید کرد: نمی خواهم یکبار دیگر در نیمه نهایی شکست بخوریم و شاهد اوج گرفتن برزیل باشیم. هدف من کاملا مشخص است، رسیدن به بزرگترین موفقیت ممکن و قهرمانی در جام جهانی.

 

تیم آلمان برای شکستن این طلسم باید زیر نظر یوآخیم لوو روی ضد حملات کار کند و دفاع محکم تری را به نمایش بگذارد.

 

این تیم قدرت هجومی بالایی دارد، اما شایعاتی مطرح است مبنی بر نارضایتی برخی از ستاره ها از نیمکت نشینی در مسابقات یورو 2012 و همچنین مقدماتی جام جهانی.

 

لام افزود: ما باید قهرمان شویم اما قبل از آن باید بازیکنان در خدمت منافع تیم باشند.

 

آلمان اولین بار در سال 1954 قهرمان جام جهانی شد. زمانی که اعضای جوان تر تیم کنونی از جمله ماریو گوتزه هنوز به دنیا نیامده بودند.

 

ژرمن ها سپس در سال 1990 برای آخرین بار در جام جهانی ایتالیا قهرمانی را از آن خود کردند.

 

نقطه قوت برنامه های لوو در گذشته این بود که در خلال ساعت ها تمرین تلاش می کرد انسجام را به تدریج به تیم تزریق کند اما این شیوه به دلیل مصدومیت و آماده نبودن برخی از بازیکنان اصلی بی نتیجه ماند.

 

سرمربی 54 ساله تیم ملی آلمان در این خصوص اظهار داشت: باید انعطاف پذیرتر باشیم و روی ضدحملات کار کنیم.

 

** فهرست مصدومیت های تیم آلمان

 

آلمان به مصدومیت برخی از ستاره های خود در جام جهانی عادت دارد.

 

در سال 2006 میشاییل بالاک کاپیتان سابق و لام کاپیتان کنونی این تیم مصدوم شدند.

 

در سال 2010 بالاک در فینال جام حذفی انگلیس آسیب دید و رنه ادلر دروازه بان نخست آلمان به خاطر شکستگی دنده جام جهانی را از دست داد.

 

در غیاب بالاک، لام کاپیتان تیم آلمان شد در حالیکه مانوئل نوئر نیز توانست خود را به عنوان یکی از بهترین درازه بانان دنیا مطرح کند.

 

با وجود این اکنون چهار سال گذشته و بین بازیکنان قدیمی و ستارگان جدید فاصله ایجاد شده است.

 

حذف لارس بندر از بازیکنان جام جهانی آلمان موجب تغییراتی در پست هافبک دفاعی این تیم شد در حالیکه باستیان شوان اشتایگر و سامی خدیرا نیز به دلیل مصدومیت زانو در آمادگی مطلوب به سر نمی برند.

 

نوئر نیز با آسیب دیدگی شانه دست و پنجه نرم می کند. اتفاقی که برای یک دروازه بان اصلا خوب نیست در حالیکه لام هم تحت درمان مصدومیت قوزک پا قرار دارد.

 

لوو بازیکنان قدرتمندی را در خط دفاعی خود ندارد و گزینه های خط حمله او نیز به دلیل حضور فقط دو مهاجم، محدود هستند.

 

میروسلاو کلوزه که ماه آینده 36 ساله می شود، بیشتر فصل گذشته را در لاتزیو نیمکت نشیده بوده و کوین وولاند بازیکن 21 ساله هافنهایم بی تجربه است.

 

** فشاری که آلمان احساس می کند

 

تیم آلمان در گذشته کاپیتان های قدرتمندی مثل استفان افنبرگ، میشاییل بالاک و اولیور کان را در اختیار داشت اما اکنون هم لام و هم شوان اشتایگر کاپیتان دوم این تیم به دلیل ناتوانی در اداره تیم در مواقع بحرانی به خصوص بعد از شکست از ایتالیا در نیمه نهایی یورو 2012 و باخت از اسپانیا در جام جهانی 2010 مورد انتقاد هستند.

 

بوآتنگ هافبک تیم ملی غنا در مورد این مشکل گفته است: آلمان برای قهرمانی زیر فشار است اما در برزیل به بازیکنانی مثل افنبرگ و بالاک نیاز دارد.

 

تیم ملی فوتبال آلمان در گروه G جام جهانی با تیم های پرتغال، غنا و آمریکا همگروه است.

 

ایرنا

برچسب ها: آلمان ، شکستن ، طلسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار