کرمان/

میمند قابلیت ثبت جهانی را دارد

فرماندار شهرستان شهربابک با اشاره به اینکه روستای صخره ای میمند یکی از سه آثار مهم استان کرمان است که قابلیت ثبت جهانی را دارد ابراز امیدواری کرد: با رفع برخی از موانع موجود، در آینده نزدیک شاهد ثبت جهانی آن باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، محمد رضا شریفی در بازدید از روستای میمند و حریم این روستای تاریخی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری خواستار توجه مسئولان به این صنعت شد و گفت : برای جمع آوری تیرهای برق و اجرای برق این روستا از طریق زیرزمینی 10 میلیارد ریال هزینه لازم است که 5 میلیارد ریال آن را فرمانداری و 5 میلیارد ریال هم از سوی میراث فرهنگی پرداخت خواهد شد.

وی ضمن درخواست از نخبگان مبنی بر ارائه طرح ها و ایده های نو، تصریح کرد : سعی خواهیم کرد تا در کمترین فرصت، مجوزها را برای حضور و شرکت سرمایه گذار در شهرستان فراهم کنیم .

شریفی خاطرنشان کرد : اگر زیرساخت های گردشگری در شهرستان قوی شود صنعت گردشگری هم پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد کرد .

وی از تشکیل کارگروه گردشگری خبر داد و افزود : این کارگروه از کمیته های مختلفی از جمله: کمیته صنایع دستی که وظیفه آن معرفی آثار و صنایع دستی شهرستان است ، کمیته رفاهی شامل رستوران ، محل اقامت ، بازار و راهنما ، کمیته آثار تاریخی ، کمیته جغرافیای شهرستان ، کمیته سرمایه گذاری که روند اداری برنامه های سرمایه گذار را تسهیل می کند ، کمیته امنیتی ، کمیته حقوقی و کمیته بهداشت تشکیل خواهد شد ./س


برچسب ها: میمند ، ثبت جهانی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.