در حاشیه اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه "نم"؛

ظریف با وزیر امورخارجه مصر دیدار و گفتگو کرد

سخنگوی وزارت امورخارجه مصر از دیدار محمد جواد ظریف و نبیل فهمی در حاشیه اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه "نم" در الجزایر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه الکترونیک روزنامه الایام بحرین:"نبیل فهمی" وزیر امورخارجه مصر و "محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران که ریاست کنونی جنبش "نم" را برعهده دارد در حاشیه اجلاس میان دوره‌ای وزرای خارجه جنبش عدم تعهد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزارت امورخارجه مصر با انتشار بیانیه‌ای که روز پنج شنبه منتشر کرد با اشاره به اینکه دیدار وزرای امورخارجه مصر و ایران در جریان اجلاس میان دوره‌ای وزرای امورخارجه جنبش نم در الجزایر صورت پذیرفت، اضافه کرد: "نبیل فهمی" و "محمد جواد ظریف" در این دیدار دو جانبه بر مسائل منطقه‌ای در چارچوب اجلاس الجزایر متمرکز شدند.

"بدر عبدالعاطی" سخنگوی وزارت امورخارجه مصر در این باره گفت: در دیدار وزرای امورخارجه مصر و ایران تحولات سوریه و راه‌های دستیابی به حل سیاسی برای توقف خونریزی‌ها در جهت ایجاد دولتی دمکراتیک در این کشور و همچنین موضوع فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه همچنین گفت: وزیر امورخارجه مصر با همتای ایرانی خود در مورد تلاش برای عاری کردن منطقه از سلاح و همچنین ابتکار عمل مطرح شده این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون عاری شدن منطقه از سلاح کشتار جمعی و تلاش های صورت گرفته برای برگزاری اجلاس منع اشاعه سلاح هسته‌ای که از سال 2012 به تعویق افتاده، گفتگو کرد.

در این دیدار همچنین "محمد جواد ظریف" و "نبیل فهمی" راه‌های حمایت از جنبش عدم تعهد و تقویت نقش این جنبش در هماهنگی بین اعضا را با هدف مقابله با چالش‌ها و تحقق اهداف مورد نظر بررسی کردند.

وزیر امورخارجه مصر در پایان این دیدار ابراز امیدواری کرد ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد بتواند اهداف مورد نظر را تحقق بخشیده و این کشور در هماهنگی مواضع کشورهای "نم" پیرامون مسائل بین المللی و منطقه‌ای موفق باشد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار