تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز شنبه دهم خرداد ماه 1393 هجری خورشیدی، برابر با 2 شعبان 1435 هجری قمری و 31 می 2014 میلادی است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران امروز شنبه دهم خرداد ماه 1393 هجری خورشیدی، برابر با 2 شعبان 1435 هجری قمری و 31 می 2014 میلادی است.

63 سال پیش در چنین روزی مسابقات ژیمیناستیک قهرمانی کشور که در تهران برگزار شد و در مجموع 6 اسباب، حسن فائزی از تهران با 15 و 6 دهم قهرمان قهرمانان کشور شد. احمد عسگری از تهران با 122 و 15 صدم امتیاز دوم و علی یزدی زاد از مشهد با 118 و 15 صدم امتیاز سوم شد.

59 سال پیش در چنین روزی، در یک مسابقه دوستانه بین تیم‌های فوتبال تهران و آنکارای ترکیه در ورزشگاه مجیدیه برگزار شد. تیم آنکارا با نتیجه 2 بر 1 تهران را شکست داد. این مسابقه با حضور 12 هزار تماشاگر برگزارشد وتنها گل تهران را امیر آل‌اندیش زد.

57 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های ارتش شوروی و استقلال تهران برابر هم قرار گرفتند. تیم فوتبال ارتش شوری موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم فوتبال استقلال تهران را شکست دهد.
در این دیدار محمد بیاتی، محمود بیاتی، رضا زمینی، عارف قلی‌زاده، استواری، هدایت پیوندی، حاج رضاقلی، کوزه کنانی، حسن بیگی، نادرافشار و حاتم برای استقلال بازی کردند. این مسابقه در تهران با حضور 20 هزار نفر تماشاگر برگزار شد.

54 سال پیش در چنین روزی، مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی کشور در ماده 140 کیلومتر استقامت برگزار شد. ماشاءالله امینی سرور از تهران با زمان 4 ساعت و 11 دقیقه و 2 دهم ثانیه اول، قشقایی از شمیران با زمان 4 ساعت و 11دقیقه و 5 صدم ثانیه دوم و چیذری با زمان 4 ساعت و 20 دقیقه سوم شد. در این مسابقه دوچرخه‌سواران بسیاری شرکت کرده‌بودند.

51 سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال دوسلرف آلمان در یک دیدار دوستانه تیم فوتبال منتخب تهران را با نتیجه 4 بر سه شکست داد. این مسابقه در حضور 25 هزار تماشاگر در ورزشگاه(محمدیه‌) برگزار شد.
برای تیم منتخب تهران پرویز دهداری در دقیقه 6، بهزادی در دقیقه 19 و بیوک جدیکار در دقیقه 54 گل زد. در این مسابقه عزیز اصلی، جمشید محمدی، بیوک وطن‌خواه، مصطفی عرب، غلام‌حسین نوریان، کامبیز جمالی، دهداری، منصور امیر عاصفی، شیرزادگان، عبدالله ساعدی، بهزادی و بیوک جدیکار برای تیم تهران بازی کردند.

40 سال پیش در چنین روزی، مسابقان انتخابی‌ دومیدانی تیم ملی ایران برای شرکت در بازی‌های آسیایی تهران برگزار شد و دو رکورد ایران در موارد 400 متر با مانع مردان و پرش ارتفاع زنان شکسته شد. ابوالقاسم میری در 400 متر با مانع با زمان 53 ثانیه و 13 صدم رکورد خود و ایران را بهبود بخشید. مریم صدراتی در پرش ارتفاع با پرش معادل یک متر و 61 سانتی‌متر افزایش داد. این مسابقات در ورزشگاه داوودیه تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار