یاسوج/

حضورمقتدرانه دراینچئون کره اولویت نخست فدراسیون ورزش های سه گانه است

رییس فدراسیون ورزش های سه گانه جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور مقتدرانه و کسب مقام در بازی های اینچئون کره جنوبی در شهریورو مهر امسال از مهمترین برنامه ها و اولویت نخست این فدراسیون است.

 محمدعلی صبور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: در همین راستا اردوهای مختلفی را در رده های سنی بزرگسالان، جوانان ، امید و نوجوانان در زمان باقی مانده و بمنظور کسب آمادگی بیشتر ملی پوشان در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی برگزار خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی در روزهای 28 شهریور تا 12 مهر امسال برگزار می شود، افزود: در این رقابت ها ورزشکاران 28 رشته الپمیکی و 8 رشته غیرالپمیکی به رقابت خواهند پرداخت.
صبور برگزاری مسابقات قهرمانی ساحلی آسیا در آبان امسال ، مسابقات قهرمانی امید آسیا در کشورهنگ کنگ و الپمپیک 2016 برزیل را از مهمترین مسابقات و رویدادهای ورزشی پیش روی این فدراسیون دانست و افزود: برنامه ریزی و آمادگی لازم ملی پوشان برای حضور مقتدارانه در این بازی ها پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون مسابقات ورزش های دوگانه در کشور اسپانیا در حال برگزاری است از حضور چهار ورزشکار این رشته ورزشی از ایران در این مسابقات خبر داد.
صبورهمچنین از حضور شایسته ملی پوشان در رقابت های سه گانه قهرمانی آسیا در نیمه دوم خرداد در کشور قزاقستان و رقابت های جهانی دوگانه که از فردا (یکشنبه) در کشور اسپانیا برگزار می شود، خبر داد.
وی اظهار کرد: این رشته ورزشی ابتدا در سال 1378 و با حضور 38 ورزشکار تحت عنوان کمیته ای زیر نظر فدراسیون دو میدانی فعالیت خود را آغاز و سرانجام در سال 1385 به عنوان فدراسیون ورزش های سه گانه کشور معرفی شد.
وی عنوان کرد: هم اکنون حدود 17 هزار ورزشکار بیمه شده در قالب 31 هیات ورزشی در ورزشهای سه گانه کشور فعالیت می کنند.
وی کمبود اعتبارو نبود زیرساخت ها را موانع اصلی در راه پیشرفت و شکوفایی ورزش های سه گانه در کشور دانست و یادآور شد: با توجه به اهتمام دولت و وزارت ورزش و جوانان و نیز تغییرات مدیریتی در کمیته ملی المپیک شاهد موفقیت های روز افزون در این رشته ورزشی خواهیم بود.
ورزش سه گانه یکی از مهیج ترین رشته های ورزشی شامل 1500 متر شنا، 40 کیلومتر دوچرخه سواری و 10 کیلومتر دو صحرانوردی است که ورزشکار باید به صورت متوالی و پی در پی انجام دهد.
محمد علی صبور رییس فدراسیون ورزش های سه گانه کشور برای شرکت در نشست مجمع انتخابات هیات ورزش های سه گانه کهگیلویه وبویراحمد به یاسوج سفر کرده است./س
برچسب ها: فدراسیون ، ورزش ، سه گانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.