توسط اعضای هیات علمی واحد علوم و تحقیقات؛

کتاب "روش تحقیق در علوم و مهندسی صنایع غذائی" منتشر شد

کتاب "روش تحقیق در علوم ومهندسی صنایع غذائی" توسط دکترامیرعلی انوار و دکترحامداهری از اعضای هیات علمی واحد علوم وتحقیقات، دکترشاپورکاکولکی عضوهیات علمی وزارت جهاد کشاورزی و مهندس مهدی سروری مدرس مرکز مطالعات دانشگاه آزاد اسلامی توسط انتشارات علم و دانش به چاپ رسید.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، در مقدمه این کتاب آمده است: تحقیق و پژوهش در دهه اخیر دگرگونی‌های ویژه‌ای پیدا کرده است. دنیای تکنولوژی با علم، عجین شده و تحولات عظیمی در پژوهش ایجاد نموده است. 
در بخشی از این مقدمه آمده است: در تحقیقات انجام شده شاهد تحقیقات تکراری بودیم.. ولیکن با پیدایش اینترنت و ایجاد دهکده جهانی در علم و دسترسی به آدرس‌های الکترونیک کتابخانه‌های معتبر در اقصی نقاط جهان دنیای تحقیق متحول شده است و پیدایش نرم افزار‌ها و سایتهای تحقیقاتی علم جدیدی را در فراگیری روش تحقیق موجب شده است. از طرفی متاسفانه واحد‌های روش تحقیق که در دانشگاه‌ها ارائه می‌گردد. هنوز با توجه به سر فصل‌های قدیم می‌باشد و نیاز دانشجویان را در دوره‌های عالی برآورده نمی‌سازد. 

در ادامه اضافه شده است: افزایش کمی و روند رو به رشد مراکز علمی در ایران که همسو با سایر نقاط جهان و چه بسا با سرعت بیشتر رو به رشد است سبب شده تا انجام تحقیقات و تولید علم، روز به روز افزایش یابد. تدوین پروپوزال‌های تحقیقاتی متناسب با روش‌های آکادمیک، تدوین گزارشات نهائی و تبدیل گزارشات پایانی پروژه‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویان به مقالات پژوهشی و انگلیسی چالشی جدید، پیش روی محققین و دانشجویان ارشد و دکتری می‌باشد. 

در ادامه آمده است: در داوری اینگونه مقالات که به مجلات معتبر ارسال شده است، گا‌ها اشتباهات زیر بنائی باعث مردود شناخته شدن آن‌ها می‌شود و از دلایل اعلام شده می‌توان به تدوین اشتباه مواد و روش تحقیقی دانست که این مقاله از آن استخراج شده است. اشتباه در کاربرد روش آماری نامتناسب با متدولوژی تحقیق، طراحی غلط تحقیق و نگارش ناهماهنگ با استانداردهای مجله علمی بین المللی مربوطه از سایر دلایل ذکر شده از طرف مجلات بوده است. 

در ادامه آمده است: در تنظیم این مجموعه پیش رو که با همکاری برخی از محققین تنطیم شد سعی شده است ابتدا یک نگاه کلی در خصوص تحقیق و روش آن را در ذهن خواننده القا نماید روش‌های تحقیق با مضامین و کاربردهای خاص در روش تدوین مقالات آمده است و بدنبال آن اصلاحات پر کاربرد در تدوین مقالات انگلیسی را با چیدمان فارسی به انگلیسی به کمک محقق آورده، آموزش نرم افزارهای جدید مانند END NOTE جهت تحقیق و رفرنس نویسی، نرم افزار آفیس را با محققان به اشتراک بگذاریم. 

لازم به ذکر است، این کتاب قابل استفاده جهت کلیه دانشجویان و محققین رشته‌های علوم پایه، علوم پزشکی و علوم و صنایع غذایی و سایر رشته‌های وابسته می‌باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار