سفیر کره شمالی:

انتخابات سوریه، ثبات سیاسی را به این کشور بازمی‌گرداند

سفیر کره شمالی گفت: ما از انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه استقبال می‌کنیم چرا که در اصل این حق مسلم و مشروع تمام مردم سوریه است که می‌توانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و می‌تواند ثبات سیاسی را به سوریه بازگرداند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سفیر کره شمالی در نوبت عصر دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که عصر امروز در هتل اسپیناس برگزار شد، گفت: کشور سوریه در حال حاضر وارد یک دوره جدیدی شده است که منجر به تخریب، ویرانی و از دست دادن جان میلیون‌ها سوری شده است لذا وقت آن رسیده که جامعه بین‌المللی وارد صحنه عمل شده و عکس‌العملی نشان دهد. 

وی افزود: جامعه بین‌المللی باید از ادامه این بحران و ویژگی‌هایی که در سوریه به وجود آمده است جلوگیری کند. 

سفیر کره شمالی تصریح کرد: ما در این جا جمع شده‌ایم که بتوانیم با تبادل نظر و مذاکره به یک راه‌حل مسالمت‌آمیزی برای اتمام خشونت‌ها در سوریه دست پیدا کنیم، در واقع این مأموریت مهمی است که بر دوش همه ما بوده لذا امیدوارم بتوانیم به نتیجه مطلوب دست بیابیم.
 
وی اظهار داشت: بدیهی است که بحران سوریه در اصل یک بحرانی است که ناشی از توطئه‌های خارجی و لابی برخی کشورها بوده، ما مخالف هرگونه مداخله نظامی در سوریه هستیم.
 
سفیر کره شمالی ادامه داد: ما با مداخله در امور داخلی کشورها مخالف هستیم و آن را محکوم می‌کنیم به ویژه در مورد سوریه هرگونه مداخله‌ای که ثبات و صلح این کشور را تحت شعاع قرار می‌دهد با آن مخالف هستیم. 

وی تأکید کرد: امیدوارم بتوانیم راه حلی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه از طریق مردم و راه حل سیاسی به دست آوریم چرا که مردم سوریه خود تنها حق تعیین سرنوشت خود را دارند.  
 
سفیر کره شمالی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در کشور سوریه گفت: ما از انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه استقبال می‌کنیم چرا که در اصل این حق مسلم و مشروع تمام مردم سوریه است که می‌توانند برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و می‌تواند ثبات سیاسی را به سوریه بازگرداند.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: بنده معتقدم این جلسه، جلسه مهمی خواهد بود چرا که بحث‌ها و صحبت‌های مفیدی در آن شد و واقعا این نشست در بین دوستان سوری برگزار شد لذا امیدوارم کشور سوریه بتواند راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات کشورش بدست آورد.  
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مطلوب ، نتیجه ، مداخله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار