حضور 10 هزار استاد در تابستان امسال در دوره دانش افزایی

رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: پیش بینی می کنیم در تابستان 93 حدود 10 هزار نفر از اساتید از دانشگاه های کل کشور در دوره دانش افزایی استادان شرکت کنند .

حجت الاسلام سیدمهدی ساداتی نژاد رئیس مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری در دانشگاه ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت :طرح دانش افزایی ضیافت اندیشه استادان با توجه به اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و برای ارتقا استادان در ماده 1 فرهنگی به عنوان یکی از روش های کسب امتیاز فرهنگی دیده شده است، امسال تابستان نیز در دانشگاه های سراسر کشور برگزار می گردد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته استقبال خوبی از سوی استادان برای شرکت در این دوره دانش افزایی صورت گرفت، افزود: بیش از 16 هزار نفر استاد در 544 دوره آموزشی و عناوين  پنجگانه شامل" اندیشه سیاسی، تعلیم و تربیت، اخلاق حرفه ای ، معرفت شناسی و تاریخ تمدن"شرکت کردند .  

حجت الاسلام ساداتی نژاد تصریح کرد : امسال نیر مقدمات کار برای اجرای این طرح در دانشگاه های سراسر کشور با مکاتبه با مسئولان دفاتر نهاد رهبری و دبیران هم اندیشی در دست اقدام است و تاکنون بیش از 100 مرکز در خواست های خود را برای اجرای این طرح در تابستان به ما اعلام کرده اند.  

وی اظهار داشت : امسال بنا داریم برنامه ضیافت اندیشه را در 10 بازه زمانی یعنی ده دوره از نیمه دوم خرداد تا پایان شهریور اجرا کنیم که 3 دوره آن بصورت ده روزه در ماه رمضان  از دهه اول تا سوم آن پیش بینی شده است .  

حجت الاسلام ساداتی نژاد تصریح در ادامه افزود :هرکدام از دفاتر و دانشگاه های مجری این طرح به انتخاب خود و متناسب با شرایط دانشگاه زمان پیشنهادی برگزاری این دوره را به مرکز هم اندیشی اعلام می کنند و مرکز هم هماهنگی های لازم را جهت اعزام مدرس در زمان های مورد نظر اعلام می کند . 

وی اظهار داشت :یکی از مواردی که مرکز هم اندیشی روی اجرای آن در دانشگاه ها تاکید دارد برگزاری برنامه های فرهنگی و فوق برنامه در حاشیه برگزاری دوره های دانش افزایی با حضور خانواده ها و فرزندان استادان است .  

حجت الاسلام ساداتی نژاد در ادامه افزود: دوره های "مشاوره خانوادگی"،" آسیب شناسی ماهواره و اینترنت"، "برگزاری کرسی های آزاداندیشی" ؛ "مسابقات قرآنی"، "ضیافت افطار"، "برنامه های ورزشی و تفریحی" . نشست‌هاي هم انديشي در موضوعات فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اعتقادي از جمله این برنامه های فرهنگی ويژه خانواده های استادان در کنار دوره های آموزشی خواهد بود. 
 
حجت الاسلام ساداتی نژاد با بیان اینکه برخی مراکز دوره دانش افزایی را در قالب برنامه اردویی در مشهد مقدس برگزار می کنند، گفت: سال قبل 28 دانشگاه دوره شان را در مشهد اجرا کردند و برخی دانشگاه ها نیز این اردو ها را در استان های خوش آب و هوا برگزار می کنند و دانشگاه مازندران دوره ضیافت اندیشه خود را در عتبات عالیات برگزار کرد.  

رئیس مرکز هم اندیشی  استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم در تابستان 93 حدود 10 هزار نفر از اساتید از دانشگاه های کل کشور در دوره دانش افزایی استادان شرکت کنند .  

حجت الاسلام ساداتی نژاد با بیان اینکه برنامه ریزی برای ثبت نام  اساتید در طرح ضیافت اندیشه براساس اعلام هر دانشگاه خواهد بود،افزود : کمیته ای 3 نفره متشکل از مسئول دفتر نهاد رهبری، دبیر هم اندیشی و معاون آموزشی دانشگاه برنامه زمان بندی برگزاری دوره های دانش افزایی را با مشورت با مسئولان همان دانشگاه انجام می دهند .  

وی تصریح کرد:  در سال گذشته 12 هزار فرم ارزیابی توسط خود اساتید درباره طرح دانش افزایی دریافت کردیه ایم که در اغلب گزینه های مورد سوال، بیش از 70 درصد از اساتید از برنامه های کیفی دوره های دانش افزایی رضایت داشته اند .  

حجت الاسلام ساداتی نژاد تصریح کرد : بیشتر دانشگاه ها بعلت تعطیل بودن تابستان، دوره دانش افزایی شان را در این فصل برگزار می کنند اما زمان برگزار این دوره ها تنها منحصر به این فصل نیست و دانشگاه ها می توانند در نیمه دوم سال تحصیلی پ نیز از فرصت روزهای تعطیل و پنجشنبه ها برای برگزاری این دوره ها استفاده کنند .  

وی اظهار داشت : مانند بسیاری از دوره های بازآموزی که در دانشگاه ها رایج است اساتید می توانند در مدت 1 ماه برای 4 هفته فقط در روزهای پنجشنبه در این دوره های دانش افزایی متناسب با برنامه ریزی دانشگاه شان شرکت کنند .  

حجت الاسلام ساداتی نژاددر ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در سال 93 در کنار دیگر برنامه ها در دستور کار داریم استفاده از فضای مجازی برای بهره بیشتر استادان پیرامون موضوعات 5 گانه طرح دانش افزایی است که براین اساس مجموعه ای ازسخنرانی ها که توسط بهترین و مطرح ترین استادان کشور ضبط شده روی سایت آموزش‌هاي الكترونيكي نهاد در دسترس قرار می گیرد . البته استفاده از این برنامه به معنای جایگزینی دوره های حضوری نیست و فقط به عنوان یک مکمل برای علاقمندان مورد استفاده قرار می گیرد .  

وی خاطرنشان کرد :با توجه به اینکه نیمی از اساتید در طرح دانش افزایی در سال های گذشته شرکت کرده اند امسال سرفصل های سطح 2 برای دانشگاه هایی که متقاضی اجرای دوره در سطح 2 هستند آماده شده است  و دانشگاه های متقاضی می توانند سطح دوم دوره را برای استادان خود برگزار کنند .  


انتهای پیام/
  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.