سوریه برای سوریه تصمیم می‌گیرد/5

گزارش میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران/ میزبانی حرم امن حضرت رقیه(س) از زائران/ خبری از انفجار نیست

در حالی سوریه در حالت جنگی قرار دارد که حرم حضرت رقیه(س) بدون ناامنی میزبان زائران حضرتش است.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به سوریه؛ فردا انتخابات ریاست جمهوری سوریه برگزار خواهد شد. این در حالی است کشور سوریه حالت عادی نداشته و به عبارتی در حالت فوق العاده و جنگ به سر می برد. حدود 80 هزار ترویست از 83 کشور جهان در غالب 32 گروهک تروریستی در سوریه به خرابکاری مشغولند و از تخریب اماکن مذهبی مهم این کشور هیج ابایی ندارند.

یکی ار امکان مذهبی مهم شهر دمشق - بایتخت سوریه - حرم حضرت رقیه(ُس) فرزند 3 ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است که مورد توجه ارداتمندان اهل بیت(ع) بوده و هست. شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که امکان زیارت این حرم مطهر در شرایط فعلی سوریه وجود ندارد اما مشاهدات میدانی روایت دیگر از این موضوع دارد. حرم حضرت رقیه(س) در انتهای کوچه ای تنگ و قدیم قرار دارد که در ابتدای کوچه با تابلوی سبز رنگ شما را راهنمایی می کنند به بهشت دمشق.

خبری از ناامنی و انفجار نیست، همه چیز حالت عادی خود را دارد، فقط به زیارت فکر می کنی و به خالق. داخل کوچه که می شوی انگار وارد حرم امام رضا(ع) و یا حرم حضرت معصومه(س) شدی،اکثر بازارایان فارسی می دانند و به زبان شیرین بارسی دعوت به خرید می کنند، خادمین حرم حضرت رقیه(س) هم فارسی بلدند و به راحتی راهنمایی می کنند و به سوالات پاسخ می دهند حتی به سوالاتی مثل انفجار و ... نیز تا حد بضاعت باسخ می دهند. آرامش خاصی بر حرم حاکم است و حال و هوای عجیب دارد، زائرانی از ایران، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و جاهای مختلف در این حرم امن الهی حضور دارند و به صحبت با معبود خود مشغول اند.

موذن لبنانی با صوت زیبای خود اذان ظهر را به گوش ساکنان حرم می رساند تا شیعیان و مسلمانان واقعی با ارامش و عقلانیت و با وحدت در کنار خود احکام الهی را جاری کنند. بس از از زیارت به این فکر می کنی که وضعیا دمشق و حرم حضرت رقیه(س) چقدر با روایت سازی رسانه ای مغرض تفاوت دارد!

گزارش از وحید عظیم نیا

 انتهای بیام/
برچسب ها: سوریه ، رقیه ، انتخابات ، حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار