رویترز:روسیه در ایران و چند کشور دیگر نیروگاه هسته ای احداث خواهد کرد

یک خبرگزاری انگلیسی اعلام کرد یک شرکت روسی قصد دارد در چند کشور جهان از جمله ایران نیروگاه هسته ای احداث کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز:شرکت "روس اتم" روسیه قصد دارد که فهرست سفارشات خود برای ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در نقاط مختلف جهان را تا ۲۵ درصد افزایش دهد.این رقم پس از افزایش به حدود صد میلیارد دلار خواهد رسید.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از "سرگئی کیرییِنکو" مدیر عامل شرکت "روس‌اتم" گزارش داد: فهرست جدید شامل ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در کشورهای قزاقستان، هند، ایران و مجارستان است.

بر اساس این گزارش وی در یدار با نخست وزیر روسیه تاکید کرده که این شرکت قصد دارد تا فهرست  ۱۰ ساله سفارش ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای را در سال ۲۰۱۴ به میزان ۹۸ میلیارد یا حتی صد میلیارد دلار افزایش دهد.

رویترز افزود:  این شرکت روسی اخیرا موفق به عقد قرارداد ساخت نیروگاه هسته‌ای با مجارستان شده و با کشورهای هند و قزاقستان برای ساخت راکتورهای اتمی به توافقاتی دست پیدا کرده است.

این خبرگزاری انگلیسی ادامه داد، شرکت روس اتم علاوه بر نیروگاه بوشهر که در سال ۲۰۱۱ به بهره‌برداری رسیده است، نیروگاه‌های جدیدی در ایران احداث خواهد کرد.

رویترز به نقل از یک مقام روس که نام وی را فاش نکرد مدعی شد که روسیه احتمالا در سال جاری توافق ساخت چهار تا هشت رآکتور هسته‌ای را با ایران به امضا خواهد رساند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار