در جلسه علنی امروز شورای شهر مطرح شد؛

تسلیت شورای شهر تهران به خانواده های جان باختگان طوفان شب گذشته پایتخت

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود به خانواده حادثه دیدگان طوفان شب گذشته پایتخت تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در شصت و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که دقایقی پیش با حضور اکثریت اعضا آغاز شد ، مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن تسلیت به خانواده حادثه دیدگان طوفان شب گذشته پایتخت وبا اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است و همچون یک کشتی باید به پیش رود ودر حال حاضر سه نگاه به حرکت انقلاب ما وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی این انقلاب را مربوط به گذشته می‌دانند که تاریخ مصرف آن گذشته است که یک نگاه بدبینانه است و برخی درنگاهی بالاتر آن را یک حرکت تاریخی و ارزشمند اما موزه‌ای می‌دانند که دیگر کارکردی ندارد اما آنچه نگاه واقعی است این است که انقلاب ما لحظه به لحظه با اندیشه امام درحال رقم زدن سرنوشت ما است .

شاکری در ادامه بیان داشت: اما پنج گام اصلی در انقلاب ما وجود دارد که باید شرایط را بر اساس آنان تنظیم کنیم که در گام اول اندیشه وحی و سیره عصمت است که باید در آن استوار باشیم ونباید به هیچ عنوان از غفلت کنیم.

وی افزود: گام دوم تشکیل جمهوری اسلامی است که در سال‌های پس از انقلاب تاکید بسیاری بر چگونگی قرار گیری اسلام و اندیشه‌های امام در جامعه وجود داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: گام بعدی آن است که نوع نگاه امام به سلطه همچنان امروز نیز پویا و قابل رویت است واینکه امام بزرگوار نقش صهیونیست نظام آمریکا همانگونه که امروز نیز این شیطان بزرگ وجود دارد ترسیم شده بود.

وی افزود: گام چهارم آرایش صحنه ای است که امام این آرایش را دفاع از اصول ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب می‌دانستند.

شاکری تصریح کرد: دولت و مجلس نباید مانع از آن شود که اندیشه ‌های امام در حاشیه قرار گیرد واگر ما از این گام بسیار مهم غفلت کنیم ممکن است در بسیاری حاشیه‌های دیگر نظیر طبقه‌ها، فکرها، تفکرها وشناخت‌ها مانع از شناخت اندیشه امام شود.

وی افزود: گام پنجم نگاه واقعیت است که باید آن را مدیریت کنیم نه اینکه اسیر واقعیت شویم و آن که امروز در دنیا مطرح است این است که نظام سلطه به لحاظ مالی، فرهنگی و آموزشی همچنان به پیش می‌روند ونباید در  مقابل آنان کوتاه بیاییم بلکه از دل همین تهدید‌ها است که فرصت ها بیرون می‌یاید و در واقع تهدیدها و تحریم‌ها را نمی‌توان با نگاه عادی در مقابلشان ایستاد.

شاکری خاطرنشان کرد: امروز انتظار از شورای شهر تهران پرچم داری از نظرات امام و رهبری است و نه اینکه تنها بگوید قبول داریم بلکه باید در میدان پرچم‌داری کند و باید دولت را امروز در این مسیر پر پیچ و خم کمک کرد چرا که بدون کمک همه‌ی دستگاه‌ها کار پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار