بروجردی در "همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان":

نگاه امام راحل به زن هویت ویژه‌ای بخشید

بروجردی گفت: نگاه امام خمینی(ره) هویت ویژه‌ای به زن بخشید و اگر وضعیت زن مسلمان قبل از انقلاب با بعد از انقلاب را مقایسه کنیم خواهیم دید که تفاوت بسیاری داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "لیلی بروجردی" در همایش امام خمینی(ره) احیاگر هویت زن مسلمان که صبح امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد گفت: این همایش مربوط به زنان مسلمان و امام است که دو موجود بزرگ می‌خواهند با هم تلفیق شوند. 

وی تصریح کرد: باید پرسید آیا هویت زن مسلمان در قبل از انقلاب و پس از آن تغییر کرده و نقش امام در این تغییر چه بوده است و باید دید زن مسلمان بعد از انقلاب در یکسری خصوصیات چه شمایلی داشته‌اند. 

بروجردی ادامه داد: نگاه امام هویت ویژه‌ای به زن بخشید و اگر وضعیت زن مسلمان قبل از انقلاب با بعد از انقلاب را مقایسه کنیم خواهیم دید که تفاوت بسیاری داشته‌اند. 

رئیس کمیته بانوان و جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: نگاه امام به عنوان یک تئوریسین تأثیر بسیاری در اومانیسم و انسان محوری داشت اما ابر تئوری امام تحت عنوان اجرای قوانین و احکام اسلامی در کشور تحت عنوان حکومت اسلامی و ولایت فقیه مطرح شد که جامعه شناسان و روانشناسان غربی به دنبال تحلیلی بودند تا عدم تعادل در آن پیدا کنند که در این راه موفق نشدند. 

وی ادامه داد: باید ببینیم که مرکز ثقل ولایت فقیه و اجرای احکام اسلامی توسط اسلام مبنایش چیست و اگر به نوشته‌های امام مراجعه کنید فقط گویای یک مطلب که همان توحید است. 

بروجردی تصریح کرد: امام مرکز ثقل را توحید قرار داد و تفاوت بین علم و ایمان را در تأثیرگذاری در رفتار نشان می‌داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زن مسلمان پس از انقلاب استقلال، شجاعت و خودباوری پیدا کرد و این به دلیل باور زنان به توحید بود. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ولایت ، تعادل ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار