کارشناس اقتصادی:

"سبد کالا" فاصله قیمتی میان تولید، توزیع و مصرف را از بین می‌برد

یک کارشناس اقتصادی گفت: سبد کالا با مبلغی کمتر از مبلغ تمام شده کالاها به دست مردم می‌رسد و توزیع این سبد کالا ملزم توجه بیشتری از طرف دستگاه‌های نظارتی و ارگان توزیع است.

غلامحسین طاهری، کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: اگر مکانیزم صحیحی در توزیع سبد کالا وجود داشته باشد دیگر اجرای این طرح با مشکلی روبه‌رو نخواهد شد.
 
طرح سبد کالا در جهت حمایت از افراد نیازمندان مطرح شد ولی بهتر بود به جای سبد کالا وجه نقد به افراد نیازمند داده می‌شد تا این افراد آن را در جهت رفع نیازهای اساسی خود خرج می‌کردند؛ با این کار قدرت انتخاب مردم محدود شده و در این شرایط توزیع سبد کالا نمی‌تواند کارایی لازم را در جهت رفع نیازهای مردم داشته باشد.
 
وی در ادامه در خصوص تأثیر سبد کالا بر شرایط زندگی مرم بیان کرد: این طرح در بلندمدت باعث بالا رفتن تورم 5 تا 6 درصد خواهد شد و نمی‌تواند نیازهای اقشار مورد حمایت را برطرف کند؛ در شرایطی سبد کالا تأثیر خوبی در اقتصاد خواهد گذاشت که برای همه آحاد جامعه باشد و فاصله قیمتی بین تولید، توزیع و مصرف را از بین ببرد.
 
وی در ادامه افزود: اگر در طرح سبد کالا تجدیدنظرهایی صورت پذیرد و این طرح در مسیر صحیح توزیع شود، می‌تواند تا حدودی تورم موجود در جامعه را کاهش دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سبد کالا ، قیمت ، تولید ، توزیع ، مصرف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار